п`ятниця, 22 листопада

Чому мені не потрібен у Львові велосипедний шолом

Цього не вимагають правила. До того ж, немає доказів того, що шолом ефективно рятує життя.

ФОТО: ЛАВ

Згідно з проведеним нещодавно у Львові дослідженням, майже три чверті велосипедистів і дві третини велосипедисток їздять містом без шолома. Один із них, засновник ГО «Кращий Сихів» Андрій Рущак, пояснює, чому, пише tvoemisto.tv.

У ті щасливі миті, коли я пересуваюся містом на ровері, я не одягаю шолом.

За результатами нещодавнього дослідження велосипедистів, таких, як я, у Львові переважна більшість. Не намагаючись когось у чомусь переконати, спробую пояснити свій вибір.

По-перше, це не є вимогою правил дорожнього руху. На щастя, Україна належить до тих чудових країн, де використання шолома при їзді на велосипеді не є обов’язковим. Як законослухняний учасник руху, я виконую правила, про які ми домовилися у цій державі. Так, я користуюся паском безпеки в автомобілі, а мої діти, коли в авто, сидять в автокріслах. Мій ровер справний, обладнаний світлоповертачами та джерелами світла тоді, коли це потрібно. Але шолом я залишаю вдома.

По-друге, використання шолома показує рух на ровері як позірно небезпечне заняття. Раніше, коли я катався містом у шоломі, щоразу переживав це відчуття: одягаючи шолом, ти наче готуєшся до стрибка з парашутом або виходиш на поле гри в американський футбол. Але це ж зовсім не так: я просто збираюся переміститися із точки А в точку Б у знайомому місті на швидкості, яка лише трохи більша за щвидкість пішохода. Навіщо мені мати такий вигляд, неначе я займаюся чимось небезпечним?

По-третє, я не знайшов переконливих доказів, що шоломи справді є ефективним захистом від ушкоджень. Тут я маю на увазі дані, зібрані в інших країнах, адже в нас таких досліджень не було. Так, у мене теж є знайомі, які кажуть, що наявність велошолома колись урятувала їм життя. Але на кожну таку історію є кілька інших, у яких люди без шолома катаються безжурно десятки років. Є навіть дослідження, які показують, що використання шолома веде до збільшення ймовірності потрапити в аварію.

По-четверте, я вірю те, що попередити аварію краще, ніж вийти з неї з меншими ушкодженнями. Тому я приділяю увагу ефективним проактивним заходам уникнення небезпечних ситуацій: помітності на дорозі, передбачуваності моїх дій, зоровому контакту з водіями тощо. Шолом тут ні до чого.

І останнє: з шоломом більше мороки, ніж без нього. Про нього треба пам’ятати, його можна загубити, він має пасувати до решти одягу врешті-решт.

Мені не треба відмовлятися від поїздки ровером по місту через те, що у мене немає при собі шолома: я просто сідаю і їду.


Підтримайте проект на Patreon

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.