п`ятниця, 5 грудня

Частину центральної площі у Львові днями, напевне, віддадуть в оренду приватному готелю, через це експерти прогнозують транспортний колапс

На останньому пленарному засіданні Львівської міськради депутатам не вистачило двох голосів, аби затвердити початок підготовки до будівництва підземного паркінгу власника мережі “ОККО” в центрі міста. Через що Львів, найімовірніше, очікував би транспортний колапс

Еспресо Захід” розповість, що відбувається навколо скандальної ухвали, яка дозволила б розпочати розрахунки й дослідження, а надалі – роботи з будівництва підземного паркінгу на площі Міцкевича у Львові.

площа Міцкевича, Львів

Мінятимуть, мінятимуть, але таки проштовхнуть

Незабаром, 7 серпня, відбудеться сесія Львівської міськради, де вже вшосте голосуватимуть за передачу в оренду ділянки на площі Міцкевича ТзОВ “Центр розвитку нерухомості” Віталія Антонова. 

Чому вшосте? Бо після кожного з голосувань у депутатів ЛМР виникали питання та зауваження щодо проєкту будівництва підземного паркінгу посеред однієї з головних артерій міста.

Зокрема однією з головних стала претензія щодо того, чи витримає місто перетворення площі та суміжного проспекту Свободи на пішохідну зону, адже саме під таким світлом проєкт подавали із самого початку. 

Як розповідав раніше в коментарі для “Еспресо Захід” голова депутатської комісії транспорту Львівської міськради Ігор Зінкевич, враховуючи проєкт пішохідної зони, ситуація з пропускною здатністю центральної частини міста лише погіршиться. 

“Ми доповідали, що це буде погіршення ситуації в одну смугу. Та і “Львівавтодор” у той момент на комісії транспорту доповідав, що ця історія знизить пропускну здатність. І ми прекрасно розуміємо, що в нас є ситуація, коли будь-які зміни лише погіршать ситуацію”, – вказував депутат. 

І хоча пішохідна зона у старій частині міста і є хорошою ідеєю, та зменшення смуг проїзду, за словами керівника ГО “Зручне місто” Юрія Тер-Арутюняна, збільшить закоркованість і загазованість на площі Міцкевича та проспекті Свободи.

Відтак після повного несприйняття пішохідного проєкту депутатами з транспортної комісії на пленарному засіданні 24 липня представили новий – з двома смугами руху. 

Однак і цей проєкт, як пояснив у коментарі “Еспресо Захід” Юрій Тер-Арутюнян, передбачав більше користі бізнесу, а не громаді.

“Люди готові вкладати великі кошти, рити тунелі під землею. Очевидно, що наразі натиснули на людей, які приймають рішення, а ті тепер тиснуть на депутатів, аби це рішення таки проштовхнути. В нього буде багато ітерацій, будуть показувати оновлені варіанти, але ж користі для громади буде менше, ніж для бізнесу. Ми розуміємо, що може потенційно стати більше пішохідного простору, 40 авто можна буде сховати під землю. А з іншого боку – 30 з них будуть для користувачів сусіднього готелю (сусідній готель на площі Міцкевича, 9 також належить компанії Віталія Антонова, – ред.), а тому ті 10 авто нічого для міста не змінять. Підземний паркінг ніяк проблему не вирішить”, – каже активіст.

Що ж до зміненої концепції, де під транспорт таки виділять дві смуги, то він зазначає, що це фактично не змінює ситуацію.

“Вона все одно передбачає, що з п’яти смуг ми отримаємо чотири. Адже в сторону від Оперного театру ми наразі маємо три смуги руху, а нова концепція передбачає, що їх стане дві, а третя рухатиметься в інший бік. Тобто два потоки в бік Оперного будуть обходити пам’ятник Міцкевичу з боків. Я не впевнений, що це оптимальне рішення. Тим паче історично склалося, що транспорт обходив його з двох боків, але ж зараз, як я розумію, частину позаду пам’ятника хочуть більше адаптувати під пішоходів”, – додав Юрій. 

А відтак, каже експерт, вигоди не буде ні для паркування, ні для транспортного руху.

І якщо питання транспортного руху після відкриття підземного паркінгу дискусійне, а проєкт усе ж можна коригувати, аби знайти “ідеальну формулу”, то яким чином відбуватиметься регулювання під час будівництва – невідомо нікому. 

Власне саме у зв’язку з цим транспортна депутатська комісія не підтримала останню ухвалу. Як пояснював раніше у коментарі її керівник та член “Варти” Ігор Зінкевич, достеменно так ніхто і не пояснив, як курсуватиме транспорт під час будівництва. А враховуючи його масштабність і підземний характер робіт, колапс у центрі міста може тривати не менше кількох тижнів, а то й місяця. 

Зрештою, депутат вказав, що місто може перекривати почергово кожну зі смуг руху, що не сильно не згладить гострі кути, однак проблема в тому, що жодних розрахунків і планів ніхто транспортній комісії не надавав.

За два голоси до транспортного колапсу? Дотиснути в турборежимі 

Попри те, що ухвала та сам проєкт відгрібає критику в кожній зі своїх ітерацій, минулого разу для затвердження проєкту землеустрою й подальшої передачі ділянки на Міцкевича не вистачило лише двох голосів депутатів. За передачу частини площі Міцкевича в оренду проголосували 32 депутати, зокрема: 10 із 16 депутатів “Самопомочі”, 10 із 25 “Європейської солідарності”, 4 із 8 обранців з “Голосу”, 5 із 7 депутатів “Варти”, та усі 5 депутатів “Свободи” та ще один позафракційний депутат.

І от, не минуло і двох тижнів, як стає відомо, що міська рада скликає чергове пленарне засідання. До слова, саме за 14 днів після останнього. 

І звісно ж, у переліку питань є і “Про затвердження ТзОВ “Центр розвитку нерухомості” проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання земельної ділянки в оренду на пл. А. Міцкевича“. А відтак за це нього голосуватимуть уже вшосте. І, з огляду на тенденцію до зменшення голосів “проти” й тих, хто утримався, можна припустити, що рано чи пізно, або навіть саме цього четверга, 7 серпня, ухвалу таки дотиснуть. Тим паче, що, як стало відомо “Еспресо Захід”, з депутатами проводять активні переконливі розмови, щоб отримати достатню кількість голосів. 

Тому залишається лише чекати, коли ухвалу підтримає необхідна кількість депутатів, а всі побоювання та застереження активістів і транспортної комісії можна буде перевірити наяву. 

Зазначимо, згідно з даними аналітичної платформи YouControl, ТзОВ “Центр розвитку нерухомості” заснували у Львові у 2004 році. Компанію очолює Євген Зінов’єв, а її бенефіціарами є Віталій Антонов та Василь Даниляк. Це товариство є частиною фінансово-промислової групи “Універсальна інвестиційна група”, куди також входять ПАТ “Концерн Галнафтогаз” – мережа заправних комплексів “ОККО”, а також ПАТ “Концерн Хлібпром” – один з найбільших виробників хліба в Україні. Основний вид діяльності компанії – будівництво житлових і нежитлових будівель.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.