Податок на вживані авто – чому депутати хочуть оподаткувати збором машини старше 5 років

574
автомобіль вживане авто податок

Чому у Раді захотіли запровадити збір для вживаних машин старше 5 років: названі причини

Велику кількість поправок до законопроекту №8487 направлено на спробу зірвати ухвалення цього документа і заблокувати питання врегулювання проблеми з розмитненням імпортних вживаних авто, які завозяться в Україну.

Таку думку сайту “Сегодня” висловив експерт, генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, коментуючи поправки до законопроекту №8487.

Нагадаємо, проект рішення Верховна Рада ухвалила в першому читанні, а в поправках до законопроекту пропонується оподатковувати все старі транспортні засоби, починаючи з мотоциклів і закінчуючи автобусами, а не тільки так звані “євробляхи”.

“На жаль, всі правки до цього документу націлені на те, щоб зробити абсурдним сам проект рішення, і щоб його в результаті не прийняти. Було подано 156 правок, і з них я не бачив жодної нормальної. Всі вони задумані для того, щоб заблокувати законопроект.

Причина блокування – небажання знижувати податки. Є “євробляхи”-бізнесмени, є корупційні чиновники, які їх покривають і кожен день заробляють величезні гроші на ввезенні старих авто.

Як тільки законопроект приймуть, податок знизиться і розмитнення буде, наприклад, умовно кажучи, становити 1 тис. євро, зрозуміло, що українці понесуть гроші в бюджет, а не до “євробляхерів”-бізнесменів, які зараз беруть за свої послуги 900-1500 євро”, – пояснив він.

Назаренко додав, у Верховній Раді будуть нові спроби перешкодити ухваленню законопроекту №8487, “щоб податки залишилися на старому рівні”, а непрозорі схеми з імпорту вживаних іномарок збереглися.

“Більш того, скажу ще одну цікаву річ: з 1 січня закінчується дія пільгового ввезення автомобілів (згідно закону №1389 Роберта Горвата). Тобто до цього залишилося буквально 2,5 місяця. А тепер цифри: за минулий рік було ввезено й офіційно розмитнено 57 тисяч вживаних авто; за 9 місяців цього року завезли в Україну й офіційно розмитнили вже 74 тис. вживаних авто.

Тобто “євробляхи”-бізнесмени втрачають своїх клієнтів. За вересень, за моєю інформацією, завезли офіційно ще близько 15 тис. машин. З огляду на те, що термін дії пільгового ввезення закінчується, зараз ще більше почнуть завозити вживаних машин. Думаю, більше 100 тис. буде завезено (за підсумками року).

Якщо не продовжать пільги Горвата, а їх не збираються продовжувати, і водночас заблокують законопроект №8487, а з нового року НЕ буде зниження ставок, то така велика кількість покупців вживаних іномарок через великий попит на такі авто перейде до “євробляхерів”-бізнесменів”, – сказав експерт, спрогнозувавши недоотримання надходжень до держбюджету за такого розвитку подій.

Назаренко зазначив, що деякі парламентарії не підтримували при голосуванні зниження ставок податку, а потім почали проявляти активність щодо внесення правок, саме для затягування розгляду проекту рішення в сесійній залі і зриву прийняття законопроекту №8487.

Як повідомлялося, законопроект №8487 Верховна Рада схвалила в першому читанні влітку цього року. У поправках до проекту рішення пропонується оподатковувати всі старі транспортні засоби, починаючи з мотоциклів і закінчуючи автобусами.

При цьому, наприклад, якщо автомобіль на бензині з двигуном 2200 см³ і йому пішов шостий рік від дати виробництва, платіжка від фіскальної служби автовласникові прийде на суму 660 гривень. І щороку цифра буде більше. Так, на сьомий рік це буде вже 1320 грн.

Водночас машина на дизелі з ще більшим об’ємом двигуна стане зовсім невигідною. Так, десятирічне авто з об’ємом двигуна 3000 см³ обійдеться власнику в 9000 грн щороку. З двигуном на 1000 см³ – 3000 грн. З огляду на те, що середній вік автомобілів в Україні 20 років, цифри в платіжках будуть набагато серйозніші: за стару машину на бензині, якій 19 років, з двигуном 1300 см³ господареві авто доведеться щороку платити 10 920 грн.

У свою чергу деякі експерти критикують ці правки, зазначаючи, що в разі їх прийняття законодавча ініціатива буде відчутно бити по кишені більшості автовласників.

Стежте за нами!