Що робити, якщо ви пошкодили товар у магазині: 6 правил

5204

Часто трапляється так, що у магазині покупець ненароком впускає або ж зачіпає товар і той розбивається або пошкоджується.

Як правило, у таких випадках адміністрація магазину вимагає сплатити збитки.

Та чи має вона на це право? Пропонуємо вам шість правил, які допоможуть захистити себе і свої гроші у такій ситуації.

1.     Необхідно з’ясувати, хто винен.

Спочатку важливо встановити, через кого пошкодився чи розбився товар. Зрештою, покупець може бути ні до чого. Інколи трапляється так, що адміністрація магазину неправильно зберігає товар або ж він неправильно лежить на полиці. У такому випадку, покупець не винен.

Крім того, Закон України «Про захист прав споживачів» у таких ситуаціях однозначно захищає покупця (споживача).

2.     Якщо ви не купили товар, ви не зобов’язані платити за його пошкодження.

За ризик випадкового пошкодження чи знищення майна відповідальність несе його власник, тобто магазин. Про це говорить ст. 323 Цивільного кодексу України. Покупець же не повинен нічого платити, доки не придбає товар і, відповідно, не стане його власником.

3.     Ви не зобов’язані сплачувати збитки на місці події.

У випадку, коли адміністрація/охорона магазину не відступає, вимагайте від них підтверджень того, що у пошкодженні товару винні саме ви. Крім того, просіть їх скласти акт про нанесення.

Вину покупця може встановити тільки суд. Тому споживач не повине нічого оплачувати безпосередньо у магазині.

4.     Вимагайте відео з камер спостережень.

Адміністрація магазину не може примусити споживача купувати пошкоджену продукцію. Про це йдеться у ч. 2 ст. 17 ч. 2 Закону України «Про захист прав споживачів». Якщо ж вона продовжують стояти на своєму, необхідно довести, що товар розбився випадково. У цьому вам допоможе відео з камер спостережень. Покупець має право вимагати його.

5.     Адміністрація не має права утримувати вас у магазині.

Покупець захищений Законом України «Про захист прав споживачів» від агресивної діяльності, до якої відносять:

  • елементи примусу,
  • докучання,
  • обмеження свободи вибору
  • створення враження, що споживач не може залишити приміщення без укладення договору або здійснення оплати,
  • вимоги оплати продукції, якщо споживач не погодився її придбати.

6.     Викликайте поліцію.

У випадку, коли після всіх аргументів покупця однаково продовжують примушувати платити за розбитий/пошкоджений товар і відмовляються складати акт та фіксувати ситуацію на місці, він повинен викликати поліцію.

Джерело: Держслужба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів