Ці історії – не так про сукні, не про фасони, моди і світські виходи. Це історії про жіночу суть – характер, вчинки, риси і навіть долі. Для Мерилін Монро її «гола сукня» була водночас викликом, відчаєм, прощанням з коханим. Принцеса Діана перетворила своє оксамитове міні в маніфест, у символ звільнення. Дві красуні Елізабет Тейлор і Джина Лолобріджида своїми сукнями продемонстрували свої жіночі характери. Зрештою, читайте… 🙂
Безсоромна сукня Мірей Дарк
Або спокуса “Високого блондина у чорному черевику”
Ця сукня у 1972 році шокувала навіть далеко не пуританську Францію, поборники моралі якої не могли повірити, що “таку” сукню створили для цілком невинної сімейної комедії «Високий блондин у чорному черевику». Ми бачили цей фільм і пам’ятаємо одну з акторок – розкішну Мірей Дарк, яка за сюжетом спокушає героя П’єра Рішара. Саме своєю сукнею.
В одній зі сцен вона з’являється у закритій, довгій, майже чернечій сукні – бездоганне втілення цнотливості. І через кілька хвилин розвертається і демонструє оголену спину і… майже голі сідниці.
Сукня, придумана французьким модельєром Гі Ларошем спеціально для фільму про «невдаху»-блондина, викликала неоднозначну реакцію ще на знімальному майданчику. Режисер Ів Робер, побачивши Мірей на примірці, спершу засумнівався, чи варто аж так «спокушати» героя фільму, але ризикнув. Утім П’єру Рішару про «секрет» сукні навмисно не повідомив, щоб приголомшити «блондина» просто в кадрі. І йому це вдалося: у фільм увійшов щирий подив П’єра Рішара. Такі ж емоції були й у мільйонів глядачів. Але разом з тим сукня, точніше розпусний вигляд Мірей Дарк, викликав і шквал критики.
Попри це у 1974 році у продовженні фільму «Повернення високого блондина» для акторки пошили аналогічну модель, але вже у білому кольорі.
Обидві сукні Мірей залишила після зйомок собі. А коли в 2005 році розпродавала для благочинності свої сценічні наряди, ці розпусні сукні не захотіла продавати. «Я б не пережила, якби побачила в них чужі сідниці», – віджартувалася акторка.
Зараз безсоромна сукня зберігається в Луврі.
Гола сукня для президента
Або «шкіра та бісер» Мерилін Монро
Сукня-подарунок для президента, сукня-зізнання, сукня-відчай, сукня-виклик – як тільки не називали знаменитий майже прозорий наряд, в якому Мерилін Монро вітала з 45-річчям свого коханця і коханого – президента США Джона Кеннеді. Її виступ і знамените «Happy birthday, Mr. President» назавжди увійшли в історію, а ідеальний, обтягнутий напівпрозорою тканиною силует кінодіви затьмарив усі канони жіночої краси і сексуальності.
Сама Монро називала цю сукню «шкіра і бісер». Їй і належить ідея ефекту оголеного тіла. Хоча пошив сукню відомий у той час дизайнер і голлівудський художник костюмів Жан Луї Берзаулт.
Найтоншу тканину тілесного кольору вручну розшивали бісером – загалом шістьма тисячами дрібних кристалів. Сукня була настільки вузькою і так щільно сідала на фігуру, що її зашивали просто на Мерилін перед виходом на сцену. Через це, за розповідями, акторка навіть спізнилася з виходом, змусивши чекати на своє вітання як іменинника-президента, так і 15 тисяч поважних гостей, що зібралися в той вечір на святкування. Для більшої інтриги Монро вийшла, загорнута в хутро, яке розкинула лише у світлі софітів. Подивіться цей історичний фрагмент на документальному відео.
Напевно, це був найефектніший жіночий вихід в історії
Безтямно закохана в Кеннеді, вона нещодавно дізналася, що пан президент вирішив припинити їхній «таємний» зв’язок. Але заспівала для нього так, наче на них чекає довге щасливе життя. Пізніше газетярі напишуть, що під час виступу Монро здавалося, наче вона на очах у всіх займається з Кеннеді коханням.
Фото: Cecil Stoughton/The LIFE Images Collection/Getty Images.
Того вечора на сцені було багато відомих людей та ефектних виступів, і ніхто вже не згадає деталей. А п’ятихвилинний виступ Монро увіковічений. Як і «гола сукня». У 1962 році Мерилін заплатила за неї 12 тисяч доларів. У 1999 «шкіру та бісер» продали з аукціону за 1,3 мільйона доларів. Нещодавно «гола сукня Монро» пішла з молотка на аукціоні в Беверлі-Хіллз за рекордні 4,8 мільйона доларів. Це найвища ціна, за яку коли-небудь продавався одяг зірок.
«Сукня помсти» принцеси Діани
Або “пішли ви всі до біса“
«Сукня помсти» прославилася і стала культовою майже 30 років тому завдяки принцесі Діані. Вона вийшла в ній у 1994 році на велелюдний світський прийом: оксамит, глибоке декольте, міні вище коліна – порушення всіх протокольних вимог після офіційного оголошення про розлучення з принцом Чарльзом.
Сміливе вбрання преса тут же охрестила «сукнею помсти» за коханку Каміллу Паркер, а вихід в ній Діани став символом того, як має поводитися жінка: незалежно, сміливо, квітучо – попри все і на зло всім.
Після неї схожі «демарші» влаштовували Кейт Мос, Ріана, Різ Візерспун, Гвінет Пелтроу – коли після чоловічих зрад від них чекали сліз і розпачу, вони одягали найсміливішу сукню і своїм розкішним виглядом «втирали носа» і колишнім, і пліткарям.
Нікому не побажаємо розлучень, але одну розкішну «сукню помсти» в гардеробі треба мати – навіть щоб просто втирати ніс недоброзичливцям.
Історія про дві однакові сукні
Або чого жінки ніколи не пробачать
Впізнаєте двох зіркових акторок, дівчата? Джина Лолобріджида та Елізабет Тейлор. 1961 рік, Міжнародний кінофестиваль в Москві, де два секс-символи тієї епохи були чи не найповажнішими гостями.
Офіційний прийом в Кремлі, учасники фестивалю, вся кінематографічна еліта Європи і радянська верхівка чекають появи цих красунь. І от нарешті: спершу з’являється Лоло, як часто називали Лолобріджиду, за нею – Ліз, Елізабет Тейлор. І обидві в… однакових сукнях! І для обох це – «приємна» несподіванка: скандал, конфуз і навіть однакові збоку бантики😉 Від самого Ів Сен-Лорана.
Цей кадр облетів усі газети світу – зустріч двох кінодів. Двох неприхованих здивувань. Двох внутрішніх обурень, замаскованих милими посмішками. Двох планів помсти, прикритих взаємними компліментами. Подейкують, Ліз і Джіджі і поза цим не долюблювали одна одну, а тут ще й такий «збіг смаків».
Треба віддати належне акторській майстерності кожної: жодна не видала свого гніву, навпаки, невимушено віджартовувалися у відповідь на коментарі присутніх, а на питання журналістів Лолобріджида весело «розсміялася»: «Що ж поробиш, якщо це настільки красива сукня!»
Увесь кінематографічний світ ще довго обговорював чутки, чому ж зірки однаково одягнулися
Хтось запевняв, що це – жіноча помста. Начебто Лолобріджида просила Ів Сен-Лорана створити сукню лише для неї, але дизайнер відмовив: мовляв, не встигне, тому що вже шиє наряд Тейлор для Московського фестивалю. Від заздрощів пристрасна італійка відшила у своїх кравців таке ж саме і навмисне явилася на прийом, щоб насолити конкурентці. Версія малойморвіна, хоча…😉
Подейкували, що молодий Лоран, який на той час працював на Крістіана Діора, просто продав зіркам ці сукні під виглядом ексклюзивних, «забувши» попередити. Інші свідки тих подій запевняли, що це була «спланована акція» акторок, аби привернути всю увагу до себе. Що теж навряд чи, бо за деякими даними після фестивалю Джина і Тейлор подали до суду на Лорана. До судових засідань щоправда не дійшло: розгніваних жінок вдалося задобрити – напевно, десятком нових ексклюзивних нарядів. Але за дивним збігом Ів Сен-Лоран тут же звільнився з Christian Dior і створив власний бренд YSL. Хтозна, може поштовхом справді стали дві однакові білі сукні…
Підтримайте проект на Patreon