Замість прихистити трьох людей вирішили нагодувати три сотні: як львівський гастрономічний бренд допомагає переселенцям

Малиновий шоколад, солону карамель чи беконовий джем тимчасово замінили на приготування їжі для переселенців. Львівський гастрономічний бренд “Боїм”, який до 24 лютого виготовляв і продавав авторські соуси й джеми, від початку війни нагодував сотні внутрішно переміщених українців

Еспресо.Захід” розповість про те, як семеро людей змогли щоденно готувати для 300 осіб, годуючи їх тричі на день.

Співавтор гастробренду Сашко Чернологов каже, що допомагати людям, які постраждали від війни, вирішив відразу. Виникло лише питання, як саме це робити 

“Війна сама нам підказує. Довго не думали, треба допомагати чи ні. Зараз така робота є в кожного з нас. У перший день повномасштабного вторгнення перші три години полякався, а тоді запитав у себе – чим я можу бути корисним тут і зараз. Оскільки ми все-таки дотичні до їжі, то допомагали в першу чергу внутрішньо переміщеним особам, а саме – вирішили їх нагодувати. 

Почалося з того, що приміщення, в якому ми також орендуємо виробничі потужності, почало переобладнувати свої заклади під прийом переселенців. Перші кілька днів і ми приймали людей на проживання. Але, оскільки спеціалізуємося на їжі, то вирішили на цьому, власне, й сконцентруватися. Бо жити в нас могло умовно троє людей, а нагодуємо 300. Так і почали годувати переселенців. 

Періодами за добу вдавалося наготовувати їжу на 250-300 людей, хоча точно важко порахувати. Щоденно тричі. Працювали тоді семеро людей, які є професіоналами, і 3-4 людини, які приходили просто допомогти чистити чи нарізати овочі”.

Підприємець каже, що навіть не встигали підраховувати, скільки продуктів іде на день, бо за часом це затратно, а рук бракувало.

“В якийсь момент я навіть почав пробувати робити аналітику, але коли збільшились обсяги роботи, а рук не збільшилось, ми просто готували. Продукти привозили волонтери, приносив хтось із львів’ян, привозили овочі з сіл. Людям, які тут у нас на кухні, всім до одного довіряю. Кожен робить свою роботу на совість”.

Вишукані соуси чи джеми на фронт “Боїм” не передає. Але кажуть, що важливо, аби й тут, у тилу, українські захисники були ситі.

“Коли ми говоримо про українських захисників, то йдеться, зокрема, і про захисників спокою у Львові. Тому старались готувати і для патрульних поліцейських, і для сил Територіальної оборони. Загалом усім пропонуємо таку модель, за якою ми працюємо – “плати, якщо можеш”. 

Сашко Чернологов каже: якщо порівнювати перші дні повномасштабного вторгнення і зараз, то нині стало легше у плані прийняття рішень і комунікації. 

“Стало все розмірено, налаштувались і комунікаційні, і виробничі процеси. На початку час наче йшов повільніше, тиждень був, як місяць, а рішення доводилося приймати блискавично. Зрештою, зараз уже немає стільки людей, намагаємося повернутись у бізнесову діяльність,  хоч соціальну складову залишаємо.

Не можемо зараз працювати в таких самих масштабах, які були до російського вторгнення, не можемо заплатити заробітну плату людям по тій ринковій ціні, яка була раніше, забезпечити попередні умови. Але стараємось з усіма домовитись і знаходимо розуміння у цьому питанні. Загалом гастробізнес зараз, як і інші бізнесові справи, йдуть не так, як хотілося б, але кожен розуміє причини цього”.

Довідково

Гастробренд “Боїм” заснували 2016 року. В основному виготовляє крафтові соуси і джеми. В 2020 році з’явився новий напій – комбуча (кисло-солодкий газований напій). Цього року автори проєкту планують випустити ще один напій. Нині можна скуштувати 11 смаків крафтових соусів, 12 видів солодких і солоних карамелей, 7 смаків ігристої комбучі.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.