Якою буде вулиця Шевченка після реконструкції: відповіді на головні питання

Фахівці ЛКП «Львівавтодору» завершили роботу над ескізним проектом реконструкції вулиці Шевченка від перехрестя з вул. Левандівською до вул. Хорватської.

Розпочати роботи на одній із головних магістралей Львова планують ще цього року.

***

Вулицю Шевченка планували почати реконструювати ще у 2017 році, однак відклали роботи через відсутність фінансування і неузгодження проекту. Коли у мерії формували бюджет розвитку на 2019 рік, то вирішили передбачити перші 20 млн грн на реконструкцію цієї вулиці.

На початку 2019 року ЛКП «Львівавтодор» почало оприлюднювати перші ескізи майбутніх змін на вул. Шевченка. Протягом останніх кількох місяців ці пропозиції активно обговорювались та дещо змінювались. Зараз уже готовий ескізний проект реконструкції вул. Шевченка подають на затвердження виконавчому комітету Львівської міської ради.

ZAXID.NET розповідає про основні зміни, які передбачає цей документ.

Які основні проблеми має вирішити реконструкція вулиці?

Окрім дорожнього покриття, яке перебуває у поганому стані, на вул. Шевченка є ще низка проблем. Мова йде про відсутність паркомісць, через що автомобілі заїжджають на тротуар, і проблеми з безпечністю пішохідних переходів, бо вони нерегульовані. Та базовою проблемою вул. Шевченка, як розповів ZAXID.NET керівник відділу транспортного планування та моделювання ЛКП «Львівавтодор» Роман Зубачик, є затримка у русі громадського транспорту через постійні затори.

«Наразі трамваї там їздять дуже повільно через зношення колії і затори в районі перехрестя вулиць Левандівська-Шевченка. Іноді ця черга дотягується до вул. Турянського», – каже Зубачик.

То що вирішили з проблемним перехрестям Левандівська-Шевченка?

З цього перехрестя планують розпочати реконструкцію вул. Шевченка. Раніше ZAXID.NET інформував, що аби зменшити затори, на перехресті планують облаштувати квадратне квазі-кільце. Для цього вул. Залізничну продовжать до вул. Шевченка та створять новий проїзд між вул. Левандівською та вул.Залізничною. Така розв’язка дозуватиме трафік і надаватиме пріоритет громадському транспорту.

Ця розв’язка передбачає кілька пішохідних переходів, при цьому переходи на вул. Левандівській облаштують через острівець безпеки, щоб пішоходи не перетинали три смуги руху.

Скільки смуг буде на Шевченка?

Зараз ширина вулиці Шевченка коливається у межах 10-11 метрів. Існуюча організація руху передбачає дві смуги руху, однак автомобілі їздять у два ряди на одній смузі і таким чином створюють неповноцінні 4 смуги.

Ескізний проект реконструкції вул. Шевченка передбачає, що від вул. Левандівської до вул. Єрошенка облаштують 4 смуги руху: три для приватного транспорту і одна – для громадського у сторону центру. Від вул. Єрошенка до вул. Ярослава Мудрого дорога звузиться до трьох смуг, при цьому відділена смуга для громадського транспорту продовжиться. Біля перехрестя з вул. Ярослава Мудрого знову з’явиться четверта смуга, щоб автомобілі, які рухаються з центру змогли повернути на вул. Пстрака.

Після перехрестя з вул. Ярослава Мудрого на вул. Шевченка зменшується інтенсивність руху, відтак тут передбачили дві смуги руху. За словами Романа Зубачика, таке рішення дозволить зберегти цінні дерева, облаштувати більше паркомісць. Окрім того, розширення дороги на цій ділянці призвело б до суттєвого звуження тротуарів.

Після перехрестя з вул. Ярослава Мудрого не буде окремої смуги для громадського транспорту. Однак перевагу надалі надаватимуть трамваям і міським автобусам.

«На перехресті буде світлофор, який спочатку пропускатиме громадський транспорт, а за ним автомобілі», – пояснює Роман Зубачик.

Бруківка чи асфальт?

Зараз вул. Шевченка від вул. Залізничної до вул. Хорватської замощена бруківкою. Розробники ескізного проекту пропонують залишити бруківку від вул. Єрошенка до центру, а вище вул. Єрошенка облаштувати асфальтне покриття.

Паркомісць буде достатньо?

Зараз на вул. Шевченка фактично немає облаштованих місць для паркування. Через це машини паркуються на тротуарах або на дорозі. Ескізний проект передбачає облаштування місць для паркування вздовж усієї вулиці, при цьому ближче до центру кількість паркомісць збільшуватиметься.

Вулиця стане безпечною?

Після реконструкції на пішохідних переходах на вул. Шевченка мають з’явитися світлофори. Окрім того, на виїздах з бічних вулиць Шевченка планують облаштувати підняті заїзди. Це дозволить зменшити швидкість машин і полегшити пересування для маломобільних людей.

«Це означає, що дорога з тротуаром на цих ділянках буде на одному рівні. Такі підняті переходи дають пріоритет пішоходам, до них зручно пристосуватись маломобільним групам населення і водночас автомобіль змушений пригальмувати, щоб виїхати на підвищення», – пояснює Роман Зубачик.

Що буде з деревами?

Коли у 2016 році активно обговорювався проект реконструкції вул. Шевченка, то йшла мова про необхідність розширення вулиці. Під час робіт планувалось зрізати 172 дерева. Зараз від ідеї розширення вулиці відмовились, однак частину дерев доведеться зрізати.

«Більшість дерев піде під зріз, бо вони розташовані на мережах. А якщо ми хочемо реконструювати вулицю, ми маємо поміняти мережі», – каже Роман Зубачик.

За словами Романа Зубачика, попередньо планується зрізати 120 дерев, однак замість них мають висадити 160 нових дерев.

Велосипедистам сподобається?

Ескізний проект передбачає облаштування велоінфраструктури на вул. Шевченка. При цьому на рівнинній частині вулиці облаштують велодоріжки, а на ділянках підйому та спуску велодоріжки переходитимуть у велосмугу (на проїжджій частині).

«На ділянках спуску швидкість велосипедиста є близькою для швидкості автомобілів. Розміщувати велодоріжку є небезпечним для пішоходів», – розповідає Роман Зубачик.

Коли почнуться роботи?

Ескізний проект реконструкції вул. Шевченка мають затвердити на одному із найближчих засідань виконавчого комітету ЛМР. Після цього розпочнеться розробка робочого проекту, який має пройти експертизу. Після цього ЛКП «Львівавтодор» зможе оголосити тендер на реконструкцію вулиці. За попередніми розрахунками, реконструкцію вул. Шевченка можуть розпочати ще цього року, однак основні роботи будуть виконуватись уже в 2020 році.

Нагадаємо, нещодавно Львівська міська рада підписала угоду про намір отримати кредитні кошти від Міжнародної фінансової корпорації (IFC) на закупівлю 100 тролейбусів на автономному ході та реконструкцію вул. Шевченка. На вул. Шевченка місто планує отримати у 2020 році 15 млн євро. Щоб розпочати роботи ще цього року у бюджеті розвитку Львова заклали 20 млн грн на вул. Шевченка.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.