п`ятниця, 20 червня

У львівській кнайпі запустили меню для незрячих

Від сьогодні в Львівській кнайпі “Пструг, хліб та вино” можна скористатись меню шрифтом Брайля.

Холдинг емоцій «!FEST» розробив та надрукував його спільно з Ресурсним центром Львівської політехніки. 

“Меню брайлем – то не про збільшення потоку відвідувачів. Це, насамперед, бажання зробити так, аби людям з вадами зору в місті було хоч трохи комфортніше”, – каже Тарас Маселко, керівник відділу PR та комунікацій Холдингу емоцій «!FEST».

“Ідея зробити таке меню з’явилась після знайомства з пані Оксаною Потимко, тоді ми спільно говорили про інклюзію в містах на якійсь зустрічі. Друку самого меню передувала купа роботи, ми проводили тренінги для персоналу і з інших кнайп, не тільки з Пструга. І я певен, що меню Брайлем – то є добрий спосіб привернути увагу до проблеми створення належних умов для всіх людей у суспільстві”.

Для того, щоб офіціанти професійно обслуговували гостей закладу, Ресурсний центр спільно з Холдингом емоцій «!FEST» організували спеціальне інклюзивне навчання для персоналу. Серед іншого, офіціанти практикували робити замовлення та приймати їх, дивились мультики для сліпих та пробували відчути те, що відчувають незрячі.

У львівській кнайпі запустили меню для незрячих

“На навчанні нам всім зав’язали очі і роздали аркуш з абетки Брайля з зображенням та літерою. У мене, наприклад, була буква “Т” і малюнок троянди. Я здогадалась, але не зразу. Після навчання я вже знаю, як обслуговувати сліпих людей і це дуже класно, насправді”, –  поділилась враженнями після навчання Ірина Степаненко, наставник в кнайпі “Пструг, хліб та вино”.

Меню має 37 сторінок. Поки що, є лише в одному екземплярі, але якщо буде користуватись попитом, запевняють, що надрукують ще.

“Лише зараз, останні років 10, відколи почали розвивати інклюзивну освіту, незрячі люди починають звикати до відкритості, але здебільшого, це діти і молодь. Тому не можу сказати, що після того, як з’явилось меню в ресторані – прийдуть натовпи людей.

Це станеться тоді, коли незрячі люди усвідомлять, що вони можуть ходити в ресторан (бо ми живемо в іншому середовищі), тому, що по ціні він для них доступний, тому, що в цьому ресторані вони справляться, бо є меню і офіціанти, які знають як підійти та прийняти замовлення”. – прогнозує Оксана Потимко, керівниця Ресурсного центру Львівської політехніки.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.