Неділя, 8 грудня

Ціна за пальне зросла до 50-60 грн за літр: на Львівщині піднімають тарифи на проїзд у маршрутках

Про ситуацію з обласними перевезенням “Еспресо.Захід” розповів начальник управління транспорту та зв’язку ЛОДА Степан Рудницький. Він зазначив, що вже декілька років тариф є саморегульований, тобто перевізники, виходячи зі своїх економічних витрат, визначають вартість перевезення.

“Перевізники стоять перед дилемою: чи зупиняти перевезення, чи все-таки (ми їх до цього закликаємо) шукати шляхів їх здійснювати. Вони мають право на перегляд своїх тарифів. Це рішення кожне підприємство приймає самостійно. У нас в обласній мережі договорами обтяжено транспортні засоби 50 перевізників. У кожному напрямку своя ситуація. По певних напрямках відбувся підйом швидше і для них поки рентабельною є теперішня ціна, хтось не підносив ціну і зараз стикнувся з тим, що потрібно її підняти. Однак у будь-якому разі перевізники зобов’язані повідомити наше управління за 10 днів до підняття ціни і також сповістити про це громаду відповідними оголошеннями. Зокрема, минулого тижня до нас звернулося декілька перевізників, які повідомили про підняття вартості проїзду”,  – сказав Рудницький.

Він відзначив, що основна проблема цих тижнів, через яку зростає ціна , – це наявність пального.

“Ми розуміємо, до війни було пальне і воно в середньому коштувало 30 грн, а зараз його важко знайти і ціна коливається від 50 грн і вище. Є випадки, коли дизельне пальне (солярку) купують по 60 грн, а то й дорожче. Тому фактично у півтора-два рази зараз виросли витрати підприємств на пальне. Коли ситуація з наявністю пального і  його ціною стабілізується, тоді зможемо говорити про тарифну політику, зараз основне – це забезпечити рух транспорту”, – повідомив Рудницький.

Начальник управління транспорту та зв’язку додав, що зараз перевізники ситуативно можуть змінювати графіки руху та кількість автобусів на маршрутах.

“Зараз великі черги на заправках, бензину всім бракує. Якщо, умовно, раніше перевізник міг заправити 50 автобусів, які мали виконати 5 рейсів на день, 16 тоннами пального на тиждень, то зараз лише може 10 тоннами пального. Зрозуміло, що тоді якісь рейси не відбуваються. Перевізники домовляються з громадами, що деякі рейси не в години пік є тимчасово відсутніми. Або зростають інтервали руху, коли менше автобусів випускабть на маршрут. За це ми їх не штрафуємо, бо розуміємо ситуацію”, – зауважив Рудницький.

Голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка повідомив, що місто Львів поки відтягує цей процес.

“Місто поки що відтягує це, але я вважаю, що це неправильно, адже потрібно зберегти роботу громадського транспорту, а якщо його зупинити, то відновити потім буде дуже непросто”, – сказав Велійка.  

Справді, у Львові поки не говорять про підняття тарифу, однак у місті також випускають менше автобусів на певні напрямки. Зокрема, минулого тижня про скорочення автобусів на 10 одиниць повідомив керівник управління транспорту Львівської міської ради Орест Олеськів.

“Проблема з пальним до кінця не вирішена, і ціни продовжують зростати, водночас відчувається брак пального. Думаю, мешканці бачили, що автобуси стоять у чергах на заправці разом з іншими автомобілями. Для водіїв це теж є проблемою, бо після роботи вони мусять значний час стояти на АЗС. Додаткове навантаження і витрати несе й підприємство. Зараз частково приватні перевізники зменшили випуск автобусів на окремі маршрути. Не суттєво, йдеться про 10 машин сумарно. Мешканці цього не повинні відчути, оскільки зникли затори, тому навіть знижені випуски довозлять виконувати рейси за графіком”, – сказав Олеськів.


Підтримайте проект на Patreon

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.