п`ятниця, 4 жовтня

При будівництві нових доріг на Львівщині планують створювати переходи для тварин

У нових проєктах будівництва та реконструкції доріг на Львівщині передбачають заходи для захисту тварин: захисні огорожі та спеціальні переходи на шляхах міграції тварин. Про це «Твоєму місту» повідомив речник Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Львівській області Іван Бондар. 

«Ці рішення будуть впроваджуватися в майбутньому, щоб підвищити безпеку як для водіїв, так і для тварин», – зазначив Іван Бондар.

Наразі у місцях, де фіксують найбільше випадків виходу тварин, встановлюють попереджувальні дорожні знаки, що сигналізують водіям про потенційну небезпеку. Найчастіше ДТП із дикими тваринами стаються на шляхах, які пролягають через лісові масиви. Зокрема, це М-06 Київ – Чоп, М-10 Львів – Краковець, Т-14-02 Східниця – Пісочна та Р-15 Ковель-Червоноград-Жовква.

Крім того, на Львівщині проводять роботи з покращення видимості на таких ділянках, включаючи обрізку кущів та встановлення додаткового освітлення.

Зазначимо, що дорогами Львівщини періодично мігрують дикі тварини. Зокрема, у відділі охорони захисту лісу та мисливського господарства «Твоєму місту» повідомили, що в області наразі є 145 лосів. Їх можна зустріти у Радехівському, Сокальському, Яворівському, Рава-Руському, Стрийському районах. Найбільше їх у Яворівському районі, поблизу полігону – 43 особини. Згідно з даними відділу, у 2020 році у області було 106 лосів. За чотири роки їхня кількість збільшилася на понад 40 особин.

В Україні поки немає безпечних переходів чи тунелів для тварин (екодуків), як в Європі. Однак чимало зоозахисних організацій ініціює їхнє створення. Наприклад, Всеукраїнський фонд природи (WWF-Україна) створив рекомендації щодо запобігання фрагментації оселищ диких тварин та екокоридорів шляхом облаштування зелених переходів, які Уряд України врахував у 2018 році у новій транспортній стратегії до 2030 року.

Екодук, Національний парк Двінгелдервельд, Бейлен, Дренте, Нідерланди, WWF-Україна

Як зазначають в організації, біопереходи зменшують ризик виникнення ДТП з тваринами на дорозі. Проєктуючи біоперехід у Європі, інженери враховують особливості ландшафту, інтенсивність міграції, види диких тварин, які можуть його використовувати, потреби та середовище існування конкретного виду. Тому біопереходи можуть бути різних типів та конструкцій — наземні (зелені мости) та підземні (тунелі, труби, кульверти).


Підтримайте проект на Patreon

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.