п`ятниця, 29 березня

Підземний паркінг під площею Міцкевича – бомба сповільненої дії, що зруйнує серце Львова, – активісти

21 лютого у Пороховій вежі мали відбутися громадські слухання щодо проєкту реконструкції площі Адама Міцкевича, перетворення її на пішохідну з підземним паркінгом, однак в останню мить ЛМР перенесла засідання на 2 березня.

Як розповіла “Еспресо.Захід” активістка Олеся Дацко, яка займається захистом пам’яток культури та працює доцентом Львівської національної академії мистецтв, ці громадські слухання перенесли не просто так.

“Чому перенесли, бо прийматимуть пропозиції до 3 березня. Вони розуміють, якщо б првоели 21 лютого, активісти б встигли подати свої пропозиції. А коли проведуть 2 березня, то часу вже не буде, щоб максимально пришвидшити свій задум”, – каже Олеся Дацко і додає, що через зміни запроваджені урядом Шмигаля, учасниками громадських слухань тепер можуть бути не всі члени територіальної громади, а ті, хто зареєстрований на території: “Хто зареєстрований на цій території? Це кусочок землі, яку орендує готель, тобто вони самі все собі вирішують”.

“Паркінг для зірочок готелю”

Говорячи про цей проєкт реконструкції площі, Олеся Дацко вважає, що це “вершина невігластва та корупції”, а ті, хто зробив цей проєкт і його просуває є “свідомими підривниками держави”.

“Головне питання, кому це вигідно? Бізнесу, а не львів’янам. Ми в центрі міста на території об’єкта Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО. А місцева влада, перепрошую, ґвалтує його і цей підземний паркінг – цвях у гробову дошку. Та й в генеральному плані немає там підземного паркінгу. Хто такі ці архітектори, що можуть проєктувати всупереч генеральному плану? Головний архітектор Львова Антон Коломєйцев особисто видає завдання на такі проєктування, тобто є нищителем Львова. У нормальній державі у таких архітекторів б забрали ліцензію, бо їх проєкти становлять небезпеку для людей і держави. Куди ми подінемо річку Полтву, яка там протікає? 40 авто під землею – це також великі вібрації і навантаження на ґрунт, а палі, які тримають Львів, вже і так на межі. Та й 40 паркомісць не вирішують питання паркування для громади Львова, вони лише допомагають готелю отримати більше зірочок”, – говорить активістка і відзначає, що будівництво підземного паркінгу стане “бомбою сповільненої дії”, яка може зруйнувати історичне серце Львова.

“Будівництво паркінгу може призвести до фатальних наслідків”

Член спілки архітекторів Львівщини Ярослав Климовський вважає, що ця історія схожа на ту, яка сталася за комуністичних часів з палацом Потоцьких. Тоді пробували під ним збудувати метро, однак відкинули цю ідею через нестійкість ґрунтів та можливість обвалів.

“Це серце міста, воно не належить тим, хто має більше грошей. Воно було до вас і буде після вас. Якщо є мінімальна загроза, то вже не можна робити. А там серйозна загроза, адже досі існує Полтва, колектор, каналізація, це все разом може призвести до руйнувань, деформації, тріщин і навіть фатальних наслідків. Нащо нам це свідомо робити?”, – запитує Ярослав Климовський.

На думку архітектора, також не варто робити площу Міцкевича пішохідною:

“Це сприймається, як ядро композиції. Велике бачиш на відстані, а не просто фрагмент. Там рух регулюється і без проблем все. Завдання архітекторів – мінімум втручань робити в центрі Львова, щоб зберегти його для майбутніх поколінь”.

Представниця Укрзахідпроектреставрації Оксана Бойко звернула увагу, що всі ці розмови про підземний паркінг – це також стратегія по відволіканню увагу, щодо “факту незаконної забудови території”, де зараз будують готель на вул. Театральній.

“Ми говоримо про паркінг, але забуваємо, що ця будівля готелю незаконно зведена. Це відволікання уваги. Бо невже ми вже погодилися з цим будинком? Ні, бо він побудований всупереч всіх норм. Приписка ЮНЕСКО була понизити будівлю і відтворити старі фасади. Вони не понизили, а на 2,5 метри зробили вище”, – каже Оксана Бойко.

2 березня о 15:00 у Пороховій вежі мали б відбутися перенесені громадські обговорення проєкту щодо змін довкола площі Міцкевича.

  • Нагадаємо, у Львові планують докорінно змінити площу Адама Міцкевича – зробити її пішохідною з підземним паркінгом, однак за гарною архітектурною картинкою немає транспортних висновків. Голова комісії транспорту, зв’язку і міської мобільності Львівської міськради Ігор Зінкевич розповідає, що до нього на комісію не зверталися із цим проєктом. Також цей проєкт не проходив обговорення у комісії безпеки дорожнього руху.
Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.