Про це повідомили в Міністерстві освіти і науки України — пише Громадське.
Результати з математичної грамотності погіршилися на 12 балів, якщо порівнювати з минулим циклом дослідження у 2018 році. Так, 58% українських учнів мають другий із шести рівнів математичної грамотності — тобто знають математику лише на базовому рівні. У галузі математики різниця між Україною і країнами ОЕСР становить приблизно півтора року навчання за стандартами PISA.
Утім, у МОН також зазначають, що в математичній галузі українські учні зазнали найменше освітніх втрат серед усіх досліджуваних галузей.
З природничо-наукової грамотності результати українських учнів зменшилися на 19 балів. Попри це, базового рівня грамотності за шкалою PISA досягли 66% українських учнів і учениць.
Крім того, із читацької грамотності результат України на 38 балів нижчий, ніж у 2018 році. Це найбільше падіння результатів у циклі тестування за 2022 рік, кажуть у Міносвіти. Базового рівня в читанні досягли 59% учнів, і лише 29% — рівня 3 і вищих. У читанні українські учні відстають від учнів країн ОЕСР приблизно на два з половиною роки навчання.
«Цифри для нас невтішні, але цілком передбачувані, враховуючи ті умови, в яких ми перебували, в яких перебували наші діти й наша освіта», — сказав міністр освіти України Оксен Лісовий під час презентації дослідження.
За його словами, причинами таких результатів стали пандемія COVID-19, повномасштабна війна, а також стрес, який переживали школярі.
Він також зазначив, що результати погіршились і в інших країнах, де проводили дослідження. На його думку, це пов’язано з пандемією та тривалим дистанційним навчанням.
Більше результатів PISA-2022
Учні із сільської місцевості відстають від своїх однолітків із великих міст у читанні майже на п’ять років, у природничо-наукових дисциплінах — на чотири, а з математики — на понад чотири з половиною роки навчання.
У результатах також зафіксували значний гендерний розрив. Хлопці на 10 балів випереджають дівчат із математики, а в читанні дівчата випереджають хлопців на 23 бали (тобто понад рік навчання). Водночас у природничо-науковій галузі різниці майже немає, стверджують у МОН.
Крім того, у дослідженні також з’ясували, що на домашні завдання з математики українські діти витрачають найбільше часу. У кожного третього це забирає щодня годину чи більше. Водночас учні, які витрачають на домашнє завдання до 30 хвилин або понад 3 години на день, мають гірші результати.
Що таке дослідження PISA?
Воно спрямоване на оцінювання здатності 15-річного учня застосовувати знання й уміння з читання, математики та природничо-наукових дисциплін у реальних життєвих контекстах. Дослідження відбувається раз на три роки й охоплює понад 80 країн та економік світу.
Цикл PISA-2022 провели не через три, а через чотири роки внаслідок пандемії COVID-19, яка унеможливила проведення планового дослідження у 2021 році.
2022 року Україна вдруге взяла участь у дослідженні. Загалом минулого року його вдалося організувати у 18 з 27 регіонів країни.
Підтримайте проект на Patreon