Понеділок, 26 лютого

Український стартап БАСФОР: як зародився та скільки інвестицій залучив

Український онлайн-сервіс продажу та бронювання автобусних квитків BUSFOR – відомий стартап 2012 року, що користується популярністю серед вітчизняних та закордонних користувачів. Унікальний проект об’єднав в онлайн-просторі автоперевізників та пасажирів, забезпечивши зручне та швидке придбання квитків на будь-який із представлених 10000 рейсів.

Інвестиційна привабливість оnline-travel

За оцінками експертів, Східно-Європейський ринок автобусних перевезень перевищує $9 млрд. Моніторинг Factum Group Ukraine оцінює частку регулярного користування інтернетом серед українців на рівні 64%. Дисбаланс вражає – доля онлайн-купівлі квитків на автобуси складає лише 2-3%. Інша частина ринку (офлайн) знаходиться поза законом, без офіційного оформлення та страхування.

Високу дохідність інвестицій в онлайн-стартап Басфор доводять іноземні інвестори. З 2012 року в компанію інвестували $35,1 млн.

  • з 2014 по 2016 роки український сервіс отримав $23 млн від шести інвестиційних фондів;
  • в 2018 році шведський інвестиційний фонд Vostok New Ventures, який додав для розвитку сервісу $8,5 млн. Фонд активно інвестує у відомі онлайн-проекти, серед яких Bla Bla Car, One Two Trip, DOC+.

Послуги для автоперевізників та пасажирів

Інвестиції у вітчизняний маркетплейс дозволили онлайн-сервісу швидко розвиватися та відкрити перші філіали у європейських країнах. Система глобального бронювання квитків на автобуси GDS, що лежить в основі, дозволяє в режимі реального часу:

  • відстежувати динаміку продажу квитків;
  • вказувати напрямки, що користуються підвищеним попитом;
  • проводити сезонну оптимізацію маршрутів;

На сайті представлено понад 10000 маршрутів від 5000 автоперевізників з України та країн Східної Європи.

Для пасажирів стартап Басфор надає низку корисних послуг:

  • цілодобовий онлайн-доступ до системи бронювання з будь-якої країни світу;
  • зручний інтерфейс;
  • розклад руху та додаткову інформацію про кожен рейс;
  • можливість порівнювати ціни та умови різних перевізників;
  • відомості про транспортний засіб та час подорожі;
  • продаж квитків в режимі реального часу, без ризику дублювання;
  • оформлення замовлення лише за 5 хвилин та миттєве підтвердження оплати;
  • цілодобову службу підтримки;
  • смс-повідомлення для пасажирів у разі затримки чи скасування рейсів;
  • безкоштовний мобільний додаток для смартфонів на платформах iOS та Android.

Інновації від Басфор

Український сервіс онлайн-продажу автобусних квитків постійно розширює свій функціонал та намагається бути ще кориснішим для пасажирів. У грудні 2017 року на сайті з’явилася можливість перегляду рейтингу кожного рейсу. Бал рейтингу формується на основі вражень реальних пасажирів, які вже здійснили поїздку у цьому напрямку. Кожен пасажир може взяти участь в оцінюванні.

Креативна команда маркерплейсу створює нові корисні послуги

Страхування від невиїзду. Восени 2018 року онлайн-сервіс BUSFOR спільно зі страховою компанією Vuso запровадив унікальну для українського ринку послугу. Кожен пасажир може отримати компенсацію:

  • у разі скасування рейсу автоперевізником;
  • у разі запізнення на автобус або відмови від подорожі.

Електронний квиток. У березні 2019 року збулася мрія постійних користувачів онлайн-сервісу – відтепер квитки на деякі міжнародні рейси не потрібно роздруковувати. Наразі це стосується лише автоперевізників, які здійснюють рейси у країни Європи. Такі рейси позначені у розкладі позначкою “Без роздруковування”. Для здійснення поїздки необхідно показати водієві квиток на екрані смартфона чи планшета.

Бонусна програма. Дозволяє економити на подорожах як новим користувачам системи, так і постійним пасажирам. Особливість бонусної програми полягає у тому, що накопичені бонуси не згорають і ними можна оплатити 90% вартості квитка.

Постійні акції від Басфор надають знижки на квитки до 35%.

Басфор є найбільшим онлайн-сервісом з продажу автобусних квитків в Україні. Прогресивність та зручність сервісу визнана конкурентами та підтверджена нагородами. Тільки у 2018 році компанія:

  • отримала нагороду від “Української народної премії” як найкращий сервіс з продажу автобусних квитків;
  • здобула перемогу в конкурсі “E-Shop” та отримала нагороду “За піклування про мобільного користувача”.

За оцінками експертів, компанія щороку збільшує обсяг продажів на 200% та є лідером українського ринку оnline-travel.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.