Неділя, 22 грудня

Розмитнення “євроблях” різко подешевшає: “слуги” ухвалили за основу новий законопроєкт

Верховна Рада підтримала за основу законопроєкт 4643-д, яким пропонується механізм доступного розмитнення ввезених авто протягом 180 днів.

Заступник голови податкового комітету Олександр Ковальчук під час представлення проєкту закону зазначив, що ним пропонується митне оформлення транспортних засобів, ввезених на територію України до 31 грудня 2020 року за новою формулою. Вона діятиме протягом 180 днів з дня набрання чинності цього закону, пише Економічна правда.

Формула не залежатиме від вартості автівки, а лише від віку, об’єму та типу двигуна. Право на таке розмитнення отримають водії, що реєструватимуть не більше одного авто на особу.

Дія закону також не поширюватиметься на транспортні засоби, що не відповідають екологічним нормам “Євро-2” або мають походження з країни, визнаною державою-агресором або з тимчасово окупованих територій.

За законом, ставка акцизного податку до сплати складається з базової ставки, що залежить від віку авто та коливається від 0 до 150 євро, а також ставок за об’єм та тип двигуна автівки. Щодо типу, водіям транспортних засобів, що обладнані виключно двигуном внутрішнього згоряння, потрібно буде сплатити додатково 100 євро. Для електрокарів та гібридних авто ставка нульова.

Залежно від об’єму двигуна ставки варіюються від 0,25 до 0,5 євро за 1 куб. см об’єму циліндрів двигуна.

Скільки потрібно заплатити

За новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ – тільки з акцизу. Ось як його порахують:

  • Базова ставка + коефіцієнт двигуна + доплата за дизельний двигун.

Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:

  • машині до 9 років – 0 євро;
  • машині 10 років – 25 євро;
  • машині 11 років – 50 євро;
  • машині 12 років – 75 євро;
  • машині 13 років – 100 євро;
  • машині 14 років – 125 євро;
  • машині від 15 років – 150 євро.

Коефіцієнт двигуна залежить від його об’єму. Щоб його вирахувати, потрібно об’єм помножити на зазначену нижче ставку:

  • ставка для двигуна до 2000 куб. см – 0,25 євро
  • ставка для двигуна до 3000 куб. см – 0,2 євро
  • ставка для двигуна до 4000 куб. см – 0,25 євро
  • ставка для двигуна до 5000 куб. см – 0,35 євро
  • ставка для двигуна від 5001 куб. см – 0,5 євро

Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років із бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.

Отже, за новими правилами:

  • машина віком 8 років – 500 євро;
  • машина віком 14 років – 625 євро.

За старими правилами:

  • машина віком 8 років – 800 євро;
  • машина віком 14 років – 1400 євро.

Нагадаємо:

Профільний комітет ВР рекомендував Раді прийняти за основу законопроєкти, які передбачають тимчасове встановлення максимальної ставки розмитнення авто, ввезених на територію України з порушенням митних правил (“євроблях”) до кінця 2020 року, у 1000 євро.

У Харкові та області правоохоронці почали штрафувати власників автомобілів на іноземній реєстрації на суму 8,5 тисячі гривень.

Президент Володимир Зеленський звернувся до голови Верховної Ради Дмитра Разумкова сприяти роботі нардепів і урядовців у складі робочої групи з напрацювання законодавчих ініціатив щодо доступного розмитнення “євроблях”.

Раніше повідомлялось, що власники “євроблях” не можуть вивезти авто, адже його одразу конфісковують, а розмитнення автомобіля по діючих ставках не звільняє від штрафу 170 тисяч.

У “Слузі народу” пропонували знову зробити розмитнення “євроблях” пільговим.


Підтримайте проект на Patreon

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.