Чи дійсно поліція може штрафувати за “лису гуму”?

Минулого тижня, 7 грудня,  поблизу Чернігова сталася страшна ДТП – маршрутка Mercedes Sprinter зіткнулася з фурою. Загинуло 13 людей. Можливою причиною такої аварії могли стати саме шини. В той же день міністр внутрішніх справ України Денис Монастирський повідомив, що поліція штрафуватиме водіїв, які їздять на “лисій гумі”.

Джерело: Еспресо.Захід.

“Патрульна поліція суворо каратиме водіїв та власників комерційних транспортних засобів,  які їздять на “лисій гумі”, або використовують для економії грошей колеса, які мають недопустимі недоліки.  А також тих, хто, перевищує швидкісний режим та правила маневрування, не думаючи ні про свою безпеку, ні про безпеку інших учасників руху.  У цьому місяці за моєю ініціативою у Верховну Раду України буде внесено законопроекти,  спрямовані на підвищення безпеки дорожнього руху”, – написав Денис Монастирський.

Що говорять правила дорожнього руху?

Правила дорожнього руху України забороняють керувати автомобілем з висотою малюнка протектора шин менш ніж:

  • 1,6 мм для легкових автомобілів і вантажних з масою до 3,5 т (зимою рекомендується перевзутися на мінімум 4 мм);
  • 1,0 мм для вантажних автомобілів з масою понад 3,5 т;
  • 2,0 мм автобусів;
  • 0,8 мм мотоциклів і мопедів.

Забороняється користуватися транспортним засобом з шинами різних моделей, які мають різні малюнки протектора, а також пошкодженими шинами.

Правоохоронці мають право перевірити стан шин. В разі, якщо висота протектора нижча, ніж прописано в правилах, інспектор може виписати штраф на підставі Статті 121 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Однак штраф цей невеликий – від 340 грн до 680 грн.

Теоретично поліцейський може також тимчасово затримати транспортний засіб до заміни шин. В разі повторного порушення водій може бути позбавлений права керування на строк від 3-х до 6-ти місяців.

Однак є один великий мінус. В жодному документі не зазначено, за допомогою яких вимірювальних пристроїв інспектор має перевіряти залишкову висоту малюнка протектора?

Тому чимало юристів вказують, якщо поліцейський вимірює глибину протектора за допомогою якогось пристрою, не зайвим поцікавитись, чи сертифікований цей прилад і попросити відповідні документи. Якщо прилад не сертифіковано – штраф, винесений на основі таких вимірювань, можна буде скасувати.

Спеціалізовані мобільні діагностичні станції

З 12 листопада патрульні поліцейські почали використовувати спеціалізовані мобільні діагностичні станції, які контролюють відповідність технічного стану транспортних засобів.

Про це розповів перший заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький. Мобільні діагностичні станції обладнані сучасними приладами, які відповідають державним стандартам.

За допомогою обладнання діагностичної станції, відтепер поліцейські можуть: 

  • проводити заміри параметрів світла фар транспортних засобів;
  • вимірювати залишкову висоту малюнка протектора шин;
  • здійснювати аналіз викидів вихлопних газів бензинових та газобензинових двигунів;
  • здійснювати заміри коефіцієнту димності двигунів, які працюють на дизельному паливі;
  • здійснювати заміри допустимого рівня зовнішнього шуму транспортних засобів
  • визначати сумарний люфт рульового управління транспортного засобу;
  • перевіряти інші елементи конструкції транспортних засобів.

Однак великий нюанс роботи цих спеціалізованих станції в тому, що перевірка наразі не стосується приватного легкового транспорту. Тобто ці станції перевіряють лише вантажні автомобілі, автобуси, окремі спеціалізовані, як автомобілі-таксі.

Закон не зобов’язує змінювати гуму до сезону


Фото:  avto.km

Як розповіли “Еспресо.Захід” у Патрульній поліції Львівщини, суто за “лису гуму” немає спеціалізованого штрафу. Тому поліцейські більше займаються виховною роботою серед водіїв приватного транспорту, щоб ті “перевзулися”, адже це питання не лише їх безпеки, але й безпеки інших водіїв та пішоходів.  

Можливо, вже з наступного року власників автомобілів на законодавчому рівні зможуть зобов’язати змінювати гуму по сезону. Адже наразі такого обов’язкового правила немає.

“Наразі Департамент Національної поліції і МВС ініціюють питання щодо запровадження обов’язкової зміни гуми до сезону. Попередньо пропонується період з 1 листопада до 1 квітня”,– сказав заступник начальника Департаменту патрульної поліції Олексій Білошицький.

Водіям же варто пам’ятати, що літня гума не розрахована на використання в зимовий період. Якщо температура становить нижче плюс п’ять градусів, така гума втрачає свої властивості, збільшуючи гальмівний шлях щонайменше вдвічі, посилюючи ризики виникнення ДТП. Тому водіям рекомендується стежити за станом своїх шин.

До речі, відновлення протектора можливо, тільки якщо шини мають маркування “U” або “Regroovabl”. Це маркування означає, що виробник заклав додатковий шар гуми для нарізки нових протекторів. Для процесу відновлення шина повинна мати 3 мм запасу, тоді у майстерні оновлять гуму й вона послугує ще певний час.

Перевірити висоту протектора можна завдяки спеціальному індикатору зношення, або провести приблизні підрахунки лінійкою. Однак робити це треба в кількох місцях, щоб побачити середні показники.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.