Британська лабораторія підтвердила, що причина Смоленської катастрофи – вибухівка в літаку

6367
смоленськ

У розмові з тижневиком «Gazeta Polska» Антоні Мацєревич вказує, що британська лабораторія виявила вибухові матеріали на зразках із сидінь Ту-154М.

Тижневик «Gazeta Polska» помістив розмову з головою Підкомісії з питань повторного розслідування авіакатастрофи під Смоленськом, колишнім міністром національної оборони Польщі Антоні Мацєревичем, про останні висновки британських експертів.

Фахівці досліджували кількадесят зразків з місця катастрофи, які в травні 2017 року передала їм Краєва прокуратура.

Співрозмовник видання відзначив, що британська лабораторія підтвердила наявність вибухових матеріалів на зразках із сидінь розбитого літака.

Передусім це був тротил, але також гексоген і тетранітропентаеритрит. Як читаємо, жодної з цих речовин не використовують з іншою метою, ніж проведення вибуху. Отже, британці підтвердили дослідження і висновки польської підкомісії, оприлюднені в Технічному рапорті 2018 року.

Антоні Мацєревич звернув увагу на абсурдність пояснень, що названі хімічні сполуки могли занести в літак, наприклад, військові, – адже вони не прибули прямо з полігону, в польових мундирах; а також, що ці речовини були на території смоленського летовища від Другої світової війни, – бо, наприклад, гексоген почали використовувати набагато пізніше. А літак перед рейсом перевірив функціонер Бюро охорони уряду із собакою і вибухових речовин не виявив.

Як читаємо, 2012 року вибуховий матеріал виявлено й на інших частинах літака, в тому числі на двох фрагментах лівого крила.

Польська підкомісія проаналізувала розміщення тіл загиблих і також на цій основі встановила, що вибух стався в центроплані. Тим часом, на розрив центроплана вказувала навіть російська сторона, пояснюючи це явищем гідравлічного молота, спричинене рештками пального.

На стрічці, що містить запис розмов з кабіни літака, знайдено чіткі сліди зовнішнього втручання. Але польські прокурори прийняли дивовижні пояснення російської сторони, нібито винною є американська фабрика, яка цю стрічку виготовила. У статті читаємо також про маніпуляції на бортових приладах, що стосувалися, зокрема, висоти польоту і магнітного курсу.

Наближаються дев’яті роковини смоленської трагедії, що сталася 10 квітня 2010 року. Антоні Мацєревич додав, що при цій нагоді планується оприлюднити підсумки дотеперішньої роботи підкомісії, яка її досліджує.

Нагадаємо, 10 квітня 2010 року польський літак Ту-154 розбився під Смоленськом.

Унаслідок катастрофи загинув президент Польщі Лех Качинський, низка високопосадовців країни, громадських діячів та представників духовенства — всього 96 осіб (включно з 7 членами екіпажу).

Джерело