Міністерство освіти і науки України (МОН) затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.
Джерело: ZAHID.NET.
Однією з ключових змін є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці запропоновано використовувати вербальну, яка, окрім оцінювального судження про досягнення, може ще називати і рівень результату навчання.
Рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати літерами:
- «початковий» (П);
- «середній» (С);
- «достатній» (Д);
- «високий» (В).
«Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендовано виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах – або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу», – зазначається в рекомендаціях. У них також наголошується на тому, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учнів та їхніх батьків або осіб, які їх замінюють.
«Основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання», – пояснили в міністерстві.