У Львові затвердили план розвитку транспорту до 2020 року

549
маршрутка львів

За три роки міський транспорт планують вивести з критичного стану

Львівська мерія затвердила план розвитку транспорту до 2020 року, який передбачає кардинальні зміни в громадському транспорті, організації дорожнього руху та паркування, а також активізацію велосипедного і пішохідного руху.

Завдяки цим змінам у Львові за три роки планують на третину підвищити мобільність мешканців і вивести транспорт з критичного стану. Відповідне рішення у п’ятницю, 6 липня, ухвалив виконавчий комітет ЛМР.

ZAXID.NET пояснює, який документ прийняла мерія і на які зміни варто очікувати львів’янам.

Основні проблеми львівського транспорту

Як зазначається в прийнятому плані, соціального моніторинг якості життя у Львові за 2017 рік показав, що мешканці оцінили стан транспортної інфраструктури на 3,2 з 5 балів, що є нижче середнього показника у 3,43 з 5. При чому найгіршу оцінку отримали малі автобуси – так звані маршрутки.

Також зазначається, що скарги на різноманітні порушення в роботі громадського транспорту постійно входять до своєрідного ТОПу скарг на «гарячу лінію» міста.

Розробники плану провели низку воркшопів, фокус-груп та опитувань і визначили перелік основних проблем у транспортній сфері Львова.

Це затори, переповнений і некомфортний громадський транспорт, часті затримки в русі громадського транспорту, відсутня інформація і поганий графік руху громадського транспорту, висока аварійність, хаотичне паркування, погані умови для їзди на велосипеді та руху пішоходів.

Вирішення проблем

Кожна з проблем передбачає набір рішень:

  • Затори – збільшення частки користування громадським транспортом, велосипедом і ходіння пішки; покращання організації дорожнього руху: виділені смуги громадського транспорту, впорядкування паркування, розмітка, каналізування руху; адаптивне світлофорне регулювання.
  • Переповнений і некомфортний громадський транспорт – використання сучасного низькопідлогового транспорту більшої місткості; оптимізація маршрутів і графіків руху (електронний квиток); дотримання нормального температурного режиму та чистоти в салоні.
  • Часті затримки в русі громадського транспорту – створення виділених смуг; оновлення рухомого складу; організація і контроль за паркуванням, пріоритет громадського транспорту на світлофорах.
  • Відсутня інформація і поганий графік руху громадського транспорту – перехід на оплату за пасажиро-кілометр, дотації від міста; збільшення частки комунального громадського транспорту; якісніше розміщення інформації про графік руху, зміни маршрутів, кращі інтернет-сервіси.
  • Висока аварійність – безпечна інфраструктура; зменшення швидкості; контроль за дотриманням ПДР.
  • Хаотичне паркування – впорядкування паркування; платне паркування; мережа перехоплюючих паркінгів; контроль.
  • Погані умови для їзди на велосипеді – розбудова якісної веломережі; врахування потреб велосипедистів при ремонтах та будівництвах вулиць; зменшення швидкості авто; організація велопаркування.
  • Погані умови для пішоходів – каталог стандартів облаштування пішохідної інфраструктури; розширення пішохідних зон; зручні, безбар’єрні піші зв’язки; безпечні наземні переходи; рівні, широкі, чисті тротуари; освітлення; озеленення.

«Заради вирішення цих проблем структурні підрозділи та установи Львівської міської ради за підтримки проекту Німецького товариства міжнародного співробітництва GIZ «Інтегрований розвиток міст України» розпочинають роботу над написанням плану сталої міської мобільності», – мовиться в документі.

Варто зазначити, що прийнятий виконкомом план розвитку транспорту і план сталої міської мобільності, який розпочинають створювати, – не одне й те саме. План сталої мобільності розроблятимуть близько двох років і він стане більш масштабним документом, ніж прийнятий зараз план розвитку транспорту. До впровадження плану сталої мобільності у Львові діятиме план розвитку транспорту до 2020 року.

Принципи плану розвитку транспорту

Прийнятий виконкомом план розвитку транспорту ґрунтується на принципах сталої мобільності: розвиток міста, орієнтованого на громадський транспорт; вдосконалення громадського транспорту; заохочення пішохідного і велосипедного руху; оптимізація дорожньої мережі та її використання; управління паркуванням; контроль за використанням приватного транспорту; покращання комунікації.

Проекти, які реалізовуватимуть у межах плану розвитку транспорту, мають відповідати таким принципам:

  • високі стандарти безпеки для всіх учасників дорожнього руху, особливо найбільш вразливих з них – пішоходів та велосипедистів;
  • ієрархія пріоритетності учасників дорожнього руху (на першому місці – пішоходи, на другому – громадський транспорт, на третьому – велосипедисти, на четвертому – приватний моторизований транспорт, що рухається, на п’ятому – приватний моторизований транспорт, що стоїть);
  • доступність для маломобільних груп населення та врахування їхніх потреби;
  • пріоритет громадського електротранспорту над автобусами (на першому місці трамвай, на другому – тролейбус, на третьому – електробус, на четвертому – великогабаритний автобус, на п’ятому – так звані маршрутки).
  • максимально безперешкодний рух трамваїв як основного магістрального виду громадського транспорту;
  • розширення мережі трамвайних і тролейбусних маршрутів та забезпечення зручного інтервалу руху;
  • автобусні маршрути не повинні дублювати маршрути трамваїв та тролейбусів;
  • заміна малих автобусів на великі на маршрутах із значним пасажиропотоком;
  • організація зручних об’їздів громадського транспорту на час ремонту вулиць.

Заходи, які впроваджуватимуть до 2020 року

План дій передбачає заходи у п’яти сферах:

  • Пішохідна інфраструктура та пішохідні зони: нові пішохідні зони в центрі міста; реконструкція вул. Руданського та Нижанківського і перетворення їх на пішохідні; обмеження руху автомобілів на вул. Дорошенка від просп. Свободи до Банківської; реконструкція вул. Фурманської з пріоритетом для пішоходів; покращення пішохідного доступу до центру з боку вул. Лесі Українки, Краківської, Друкарської, Сербської, Галицької, пл. Міцкевича; розширення пішохідного простору на пл. Двірцевій; розробка вимог для благоустрою пішохідних зон.
  • Громадський транспорт та ремонти вулиць: придбання нових та вживаних трамваїв, нових тролейбусів і автобусів; транспортне моделювання та коригування маршрутів громадського транспорту, запровадження електронного квитка, наскрізна нумерація всіх маршрутів громадського транспорту; покращення роботи нічних маршрутів; регулярне прибирання рухомого складу.
  • Велоінфраструктура: створення веломагістралі між південними та північними районами Львова; з’єднання ділянок веломережі у безперервні маршрути; будівництво велосипедного кільця навколо центральної частини міста; ремонт малих вулиць, сприятливих для велосипедного руху.
  • Оптимізація організації руху: створення малого транспортного кільця; визначення місць затримок громадського транспорту; зміни в організації руху для прискорення громадського транспорту.
  • Управління паркуванням: евакуація неправильно припаркованих автомобілів; запровадження муніципальних інспекторів з паркування; проектування підземних паркінгів на пл. Петрушевича, Двірцевій, Соборній, вул. Університетській; створення перехоплюючих паркінгів на в’їздах до Львова; облаштування платних місць для паркування в центрі Львова.

Результати, які очікують після впровадження плану

У разі реалізації прийнятого виконкомом плану до кінця 2019 року мобільність у Львові має покращитись на 27-35%.

«Це виведе середню оцінку транспорту у Львові на рівень 3,5-3,7 (з 5 можливих). Відповідно це питання переміститься з критичних у задовільні. Ми отримаємо можливість перейти до більш фундаментальних змін», – мовиться в документі.

Стежте за нами!