До кінця липня 2021 року у Львові можуть підписати меморандум, який регулюватиме рух електросамокатів у місті. Про це повідомив начальник міського управління транспорту Орест Олеськів. Також в місті розглядають ухвалу, яка може регулюватиме рух цього виду транспорту. Ні меморандум, ні ухвалу – поки не прийняли.
Джерело: Суспільне.
Львів’янка Юлія Пукаляк на електросамокаті їздить щодня. Каже, цей вид транспорту дуже зручний та все ж потрібно врегулювати його рух в місті.
“Їхати самокатом будь-де, навіть, в магазин дуже зручно, набагато швидше, порядка 30 хвилин на день економить. Мене особисто дуже зачіпає, коли люди їдуть дуже швидко і вони буквально підрізають інших людей, тобто це самому дуже страшно, і я завжди зменшую швидкість, коли їду по тротуарах чи коли є люди поруч”, — каже львів’янка Юлія Пукаляк.
Меморандум для регулювання руху електросамокатів
У місті обговорюють як врегулювати рух електросамокатів. Для цього створили робочу групу. Перші напрацювання хочуть прописати – скоріш за все у меморандумі. Його планують підписати між місто і прокатними сервісами, які працюють у Львові.
“Перший блок – це блок паркування, ми хочемо врегулювати паркування у центральній частині міста. Ми хочемо зробити зони, де буде здійснювати вивантаження цих самокатів. Вони будуть визначені і промарковані. Наступне – це швидкісний режим. Хочемо встановити обмеження 20 кілометрів за годину основне в місті і в певних зонах – це пішохідні зони, парки – це 15 кілометрів. І на місцях, де якісна інфраструктура, ми готові зробити 25 кілометрів за годину”, — каже начальник міського управління транспорту Орест Олеськів.
Також, за словами Ореста Олеськіва, планують налагодити роботу із Гарячою лінією для швидкого реагування на ситуації і порушення, які пов’язані із рухом електросамокатів.
Якщо меморандум підпишуть, на власників приватних самокатів ці правила не поширюватимуться.
“Перший крок – це врегулювання більш проблемного питання – це роботи прокатних сервісів. Більшість проблем, які ми бачимо, пов’язані, із користувачами прокатних сервісів”.
Ухвала депутатів міської ради
Окрім меморандуму розглядають і ухвалу. Її автором є депутат міської ради Володимир Лесик. За його словами, ця ухвала забороняє рух електросамокатів по дорогах, зобов’язує встановити світловідбивні елементи і ліхтарі на такому транспортному засобі.
“Пропоную, що основне місце пересування їх має бути велосипедна доріжка. Якщо велосипедної доріжки немає, то вони можуть їздити тротуаром. Я пропоную встановити швидкісні режими – на велосипедній доріжці – це до 20 кілометрів за годину. По тротуару – до 5 кілометрів. Пропоную встановити віковий ценз використання цього пристрою. Це як велосипед аналогічно із 14 років самостійно”, — каже депутат міської ради Володимир Лесюк.
Радник міністра інфраструктури у 2016-2019 роках Святослав Товстига каже, меморандум має декларативний характер.
“Меморандум – це декларативні наміри, які ні до чого не можуть призвести і з іншої сторони цей меморандум не поширюється на приватних осіб, які мають свої самокати. Щодо ухвали є питання як її змусити юридично виконувати цю ухвалу. Є багато “але”, але все вирішиться, коли буде законопроєкт. До моменту законопроєкту – вилами по воді гадати”, — вважає Святослав Товстига.
Також Святослав Товстига каже, що, потрібно не лише встановлювати правила, але й навчати людей.
Підтримайте проект на Patreon