Станція Личаків – минуле і сьогодення

Сьогодні, у XXI столітті, щонайменше дивним видається той факт, що у Львові до 1939 року транспортна інфраструктура була не те щоб кращою, але розгалуженою і більш пристосованою до потреб мешканців аніж зараз …

З плином часу відходять у минуле колись популярні маршрути, зупинки, станції та інші місця пов’язані з ними …

Вид на Верхній Личаків в р – ні рогачки, праворуч – станція Личаків, фото бл. 1914 року

Вид на Верхній Личаків в р – ні рогачки, праворуч – станція Личаків, фото бл. 1914 року

На початку XX століття у магістраті Львова з’являється проект будівництва залізниці Персенківка – Підгайці, початковий варіант передбачав відгалуження колії від існуючого напрямку Львів – Чернівці у р – ні Персенківки. Але магістрат Львова, що був одним з концесіонерів, запропонував більш далекоглядний варіант, дбаючи про перспективи міста …

Станція Личаків, під час відкриття трамвайної лінії, 1914 рік

Станція Личаків, під час відкриття трамвайної лінії, 1914 рік

Місто пропонує свої інвестиції у проект за умови, що вокзал для обслуговування лінії буде розташовано у межах Львова, адже Персенківка того часу була лише передмістям. Новий маршрут проклали серпантином через Знесіння і Личаків, де на висоті 348 метрів над рівнем  моря облаштували станцію.

Будинок станції на Личакові, тепер звичайна житлова будівля, фото наших днів

Будинок станції на Личакові, тепер звичайна житлова будівля, фото наших днів

Будівництво завершили в 1906 р., східна частина міста дочекалася свого власного, третього в місті, після Головного та Підзамча, залізничного вокзалу ” Львів – Личаків “. Далі колія пролягала через Винники, Перемишляни, Дунаїв, Бережани до Підгайців. В основному цим напрямком львів’яни користувалися у вихідні дні та влітку, відправляючись на відпочинок від міської задухи.

Станція на Личакові, поштівка пер. третини XX ст.

Станція на Личакові, поштівка пер. третини XX ст.

У лютому 1914 року до Личаківського вокзалу було підведено трамвайну колію. Вона починалася з рогатки на Личаківській і становила 700 метрів. Сюди ходив маршрут ” H ” : вагон відправлявся від Віденської кав’ярні ( сучасний пр – т Свободи ) за півгодини до відправлення кожного поїзда. З 1925 року сюди став ходити маршрут № 8, іншою кінцевою якого була спочатку Городоцька рогатка, а згодом — Богданівка

Склади і ремонтні приміщення станції Личаків, фото наших днів

Склади і ремонтні приміщення станції Личаків, фото наших днів

Пізніше трамвайну колію перебудували, і трамваї почали їздити, не до Личаківського двірця, а до вул. Пасічної. Деякий час, ще до 1960 – х, функціонувала гілка вантажного трамваю вулицею Мучною до піщаного кар’єру ( де потім була створена Львівська скульптурно-керамічна фабрика ).

Відступаючи у 1944 році німці  знищили лінію Підзамче — Підгайці на відрізку від Винник до Підгайців, після чого вона втратила своє значення. В результаті військових дій було також знищено трамвайну лінію, що вела до станції.

Рештки колії і станційні приміщення Личаківського вокзалу, фото наших днів

Рештки колії і станційні приміщення Личаківського вокзалу, фото наших днів

В радянські часи функціонувала лише частина колії, поїзди перевозили пасажирів до Комсомольського озера ( колишня Маріївка ), однак маршрут теж закрили.

Сьогодні станція не функціонує, вокзальний будинок розквартировано, перетворено на житловий. У 1955 році вулицю, на якій стоїть вокзал названо на честь станції – Вулиця Станція Личаків.

Джерело

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.