Неділя, 14 грудня

Розвиток велоінфраструктури Львова: до кінця року у місті облаштують 17 км нової веломережі

У Львові до кінця цього року облаштують 17 км нової веломережі. Загалом роботи відбуватимуться на 34 ділянках, які забезпечують важливі сполучення для велосипедного руху та потребують мінімальних затрат на реалізацію.

Джерело: Lviv1256.

Одна з таких локацій, де ведуться роботи з облаштування велодоріжки, є на Сихові, біля кіноцентру Довженка. Як розповів на брифінгу голова Сихівської райадміністрації Андрій Зозуля, зараз тут проводять ремонт пішохідного простору, (зокрема, аби зробити його доступним для маломобільних людей), і було прийнято рішення, щоб в межах цих робіт зробити ще й велодоріжку.

“На цій ділянці водоканал замінив вкрай аварійний водопровід і не було сенсу відновлювати старий благоустрій, тому ми прийняли рішення відновити його, але вже з облаштуванням велодоріжки. Ми бачимо, що дуже багато мешканців Сихова користуються велосипедами, самокатами, бо це зручно і швидко. А оскільки наш район є найбільшим у Львові, тому маємо потребу розбудовувати велоінфраструктуру,” – зауважив Андрій Зозуля.

“Ця двостороння велодоріжка, яку ми робимо на запит мешканців, буде з’єднана з збудованою велодоріжкою на вулиці Сихівській і далі плануємо продовжити її вздовж проспекту Червоної Калини, у напрямку Сихівського мосту.

Ми розуміємо, що кошти зараз є обмежені, бо пріоритетним є фінансування та підтримка Збройних сил, тому ми шукаємо такі методи розвитку велоінфраструктури, які будуть менш затратними, при цьому дадуть найбільший результат”, – пояснює Орест Олеськів, заступник директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури з питань розвитку велосипедної інфраструктури.

Відтак, за його словами, на 2025 рік розроблено дорожню карту розвитку велосипедної інфраструктури у Львові, яка передбачає облаштування веломережі загальною протяжністю 17 км, що становить +12% до наявної велоінфраструктури Львова. Роботи відбуватимуться на 34 ділянках.

Вже реалізовано роботи на 12 ділянках, загальною довжиною 3,4 км:

  1. вул. Старосольських – контрсмуга і велокоридор;
  2. вул. С. Бандери (від вул. Коперника до вул. Дорошенка) – велодоріжка суміщена з тротуаром;
  3. вул. Авіаційна – велосмуга та смуги безпеки;
  4. перехрестя вул. Городоцька – вул. Патона – двостороння велодоріжка з тротуаром;
  5. кільце вул. Кульпарківська – вул. Наукова – велодоріжка з тротуаром;
  6. вул. Кульпарківська – доріжка для пішоходів і велосипедистів;
  7. пр. Червоної Калини – перехрестя з вул. Кос-Анатольського – двостороння велодоріжка з тротуаром;
  8. вул. Віденська – зустрічна велосмуга та велокоридор;
  9. вул. Липинського біля будинку №11 – велодоріжка з тротуаром;
  10. вул. Миколайчука (від вул. Липинського до вул. Лінкольна) – доріжка для пішоходів і велосипедистів;
  11.  доріжка від вул. Липинського до вул. Лінкольна, вздовж будинку №6а – доріжка для пішоходів і велосипедистів;
  12.  поточний ремонт велодоріжки на вул. Липинського.

У процесі реалізації ще 8 ділянок, загальною протяжністю 4,2 км:

  1. перехрестя вулиць Коперника – Сахарова – Вітовського – велосмуга, велопереїзди;
  2. вул. Героїв УПА – велодоріжка з тротуаром;
  3. вул. Володимира Великого (від вул. Стрийської до вул. Янева) – двостороння велодоріжка з тротуаром;
  4. кільце вул. Володимира Великого – вул. Княгині Ольги – велодоріжка з тротуаром;
  5. перехрестя вул. Любінська – вул. Виговського – велодоріжка з тротуаром;
  6. вул. Городоцька (від вул. Кульпарківської до вул. Смаль-Стоцького) – пішохідно-велосипедна доріжка;
  7. вул. Стуса – велосмуга;
  8. пр. Червоної Калини – перед Центром Довженка – двостороння велодоріжка з тротуаром.

Найближчі кроки  – облаштування ще 14 ділянок, загальною довжиною 9 км:

  1. вул. Лукіяновича – вул. Грабовського – пішохідно-велосипедна доріжка;
  2. вул. Словацького – велосмуги в обидва боки;
  3. перехрестя вул. Городоцька – вул. Виговського (біля Мотозаводу) – велодоріжка, велосмуга;
  4. вул. Князя Романа  – велосмуги;
  5. вул. Пластова – велосмуги;
  6. вул. Голубця – вул. Дріжджова – велокоридори;
  7. вул. Руфа і вул. Чернігівська – велокоридори;
  8. вул. Джорджа Вашингтона – велодоріжка;
  9. вул. Литвиненка – зустрічна велосмуга;
  10. вул. Панаса Мирного – велосмуги;
  11. вул. Козельницька – велосмуги;
  12. завершення проекту облаштування велосмуг на шляхопроводі на пр. Червоної Калини;
  13. вул. Городоцька (від від вул. Сухої до вул. Кондукторської) – велосмуга;
  14. вул. Варшавська (від пр. Чорновола до вул. Заозерної) – велосмуги.

“Основний акцент ми робимо на тих проєктах, які дозволяють з’єднати наявну велоінфраструктуру, яка була збудована до 2022 року, тобто до повномасштабного вторгнення, в єдину мережу. Переважно це невеликі ділянки 200 метрів, десь 50 метрів, які з різних причин не були зроблені, і тепер ми знаходимо прості методи, щоб їх зробити.

Наприклад, у центрі міста, на вулиці Коперника, ми вирішили просто намалювати фарбою велодоріжку, бо недоцільно витрачати там великі кошти, але в такий спосіб ми можемо розмежувати транспорт, і вказати, що тут може їхати велосипедист”, – додає Орест Олеськів.

Облаштування нових велосмуг є досить важливим напрямком для міста. Адже це не просто вагомий компонент міської мобільності, він також має важливу функцію з реабілітації для постраждалих від війни та ветеранів.

“З часу повномасштабного вторгнення росії в Україну, роботи по облаштуванню велоінфраструктури фактично не проводилися. Однак, ми свідомі, що облаштування велоінфраструктури – це важливий напрямок, який потрібно розвивати. Адже веломережа не просто компонент міської мобільності. Насправді велосипед має важливу функцію з реабілітації для постраждалих від війни та ветеранів.

Тому у 2023 році була прийнята нова програма розвитку велотранспорту у Львівській громаді на наступні 10 років – до 2033 року. А цього року ми розпочали цей процес. І що важливо, для облаштування нових велосмуг та велокоридорів ми шукаємо такі рішення і обираємо такі ділянки, які, в першу чергу, дозволять об’єднати наявну велоінфраструктуру у єдину безперервну веломережу. А також продумуємо такі варіанти, які дозволять забезпечити проведення цих робіт без витрати на це значних коштів”, – підсумовує Орест Олеськів.

Усі ці роботи реалізовують в межах поточних ремонтів доріг та тротуарів. Паралельно передбачено покращення умов для пішоходів і забезпечення доступності територій.

Нагадаємо, станом на січень 2025 року протяжність велосипедної мережі Львова складала 138 км. У 2023 році в місті затвердили нову Програму розвитку велотранспорту, яка передбачає подальший розвиток велосипедної мережі. Загалом, до 2033 року у Львівській громаді хочуть облаштувати ще не менше 150 км доріжок та смуг для велосипедистів.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.