Північний об’їзд Львова. Коли початок і кінець масштабного будівництва

Будівництво північного об’їзду Львова має стати одним із найбільших інфраструктурних проєктів в області. Дорога об’єднає трасу Київ – Львів – Чоп з трьома іншими міжнародними автошляхами. Також вона має стати першою в Україні дорогою найвищої категорії, коли покриття не буде деформуватися від спеки, матиме тривалий гарантійний термін експлуатації.

Джерело: НТА.

Утім амбітний проєкт наразі залишається лише задумом на папері.

Північний об’їзд. Що відомо про будівництво зараз

Спочатку археологи, потім – будівельники

Будівельні роботи розпочнуть тоді, коли стане відома фірма-переможець тендеру. Його ж наразі навіть не оголосили.

За оптимістичним прогнозом початок робіт стартує влітку 2022-го року. Згідно проєкту, роботи триватимуть 4 роки. Відповідно, до кінця 2025-го-початку 2026 року дорога має бути збудована.

Безпосередньому зведенню дороги передуватимуть археологічні дослідження. Вони ще не розпочалися, адже немає рішення про початок будівництва. Першими до справи приступлять археологи, а потім працюватимуть паралельно з будівельниками. Наукові дослідження проводитимуться на одній ділянці, і поступово переміщатимуться на іншу. Тільки тоді, коли археологи проведуть розкопки і ділянка буде законсервована, на неї зможе заїжджати і будівельна техніка.

Тендерна документація. Перевірка та погодження

Будівництво північної об’їзної фінансуватимуть із кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку, який виділив Україні на дороги позику у 450 мільйонів євро. Узяття кредиту Верховна Рада погодила наприкінці серпня 2020 року.

Північна об’їзна планується як дорога категорії «1А». Вона матиме по дві полоси в кожному напрямку, буде розділена відповідною смугою та бар’єрним огородженням. По узбіччях також матиме спеціальні паркани, які спинятимуть диких тварини, адже дорога пролягатиме поблизу лісових зон. Покриття буде бетонним – понад 26 сантиметрів товщини.

Проєктно-кошторисна документація на зведення дороги є вже готовою. Також вона пройшла експертизу.

«За порадою консультантів банку, проведемо додаткові екологічні дослідження. Зокрема дослідження біорізноманіття. Але це вже додаткові процедури. Тендерна документація вже розроблена. Її передали для аналізу в державне агентство автомобільних доріг України. Якщо до неї не буде зауважень, то саме її використають у вигляді без змін для оголошення тендеру. Якщо ж будуть якісь зауваження, то після внесення коректив, вона також може, буде використана для майбутнього тендеру» – розповідає речник служби автомобільних доріг Іван Бондар.

Проблеми із землею

За 42 земельні ділянки та 10 будинків, через які теж пролягатиме об’їзна дорога Львова, довелося виплатити 16 мільйонів гривень. При цьому не обійшлося без скандалів.

Зокрема, проблеми виникли через будинок і наділ у селі Завадів, через яку має пролягати автошлях.

Річ у тім, що у будинку була прописана півторарічна дитина – Вероніка. Відтак, навіть якщо сім’я і погодилася би продати своє житло, на заваді – закон, оскільки згідно з чинним законодавством України, неповнолітня дитина обов’язково повинна мати місце реєстрації. Тож перш ніж продати землю та будинок сім’я повинна була знайти альтернативне жило. Родина такого помешкання не мала, а держава теж його не надавала.

Також були суперечки  щодо вартості землі: сім’ю Арбузових не влаштовувала сума, яку за їхнє помешкання та земельну ділянку були готові заплатити у Львівській ОДА. Зокрема, за 25 “соток” ділянки та будинок пропонували 800 тис. гривень. Урешті конфлікт вдалося вирішити.

Зараз процес викупу земель на стадії завершення, – кажуть у службі автомобільних доріг. Залишилося, придбати ще 4 ділянки. Це станеться, щойно узгодять всі юридичні моменти.

Юлія Бундз

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.
ТЕГИ: