п`ятниця, 29 березня

Олексій Балицький: “Влада Львівщини сподівається на інфляційний податок у виконанні дохідної частини обласного б’юджету”

1. Податок на доходи фізичних осіб – заплановане збільшення надходжень у 2016 році на 30,3% до рівня надходжень у 2015 р. Насправді, зважаючи на постійні невиплати зарплати шахтарям Львівщини, обсяги середньомісячної заробітної плати, яка у Львівській області є традиційно менша на 450–500 грн ніж середньо український показник, а також заборгованості з виплати заробітної плати в небюджетній сфері, яка станом на 01.12.2015 р. досягла – 70,2 млн грн – надходження від цього податку є завищеними орієнтовно на 30–50 млн грн.

2. Податок на прибуток підприємств – заплановане збільшення надходжень у 2016 році на 13% до рівня надходжень у 2015 р. Зважаючи, на офіційну збитковість банківських і страхових організацій, включаючи їх філіали; темпи зниження обороту роздрібної торгівлі (у порівнянних цінах), у Львівській області на 12,9%; на зменшення обсягу роздрібного продажу світлих нафтопродуктів через АЗС у Львівській області у 2015 р. у порівнянні із 2014 р. на 12–13%, і продовження цієї динаміки у І кварталі 2016 р.; а також інерційне зменшення індексу виробництва промислової продукції у Львівській області за останні три роки, яке продовжиться і у 2016 році та частку збиткових підприємств в області (39%) – надходження від цього податку є теж завищеним орієнтовно на 25–30 млн грн.

3. Надходження від приватизації майна об’єктів обласної комунальної власності передбачені в обсязі 50 млн грн, реально у 2016 році вдасться отримати не більше 30 млн грн.

4. Надходження із Держбюджету 50 % обсягу перевиконання індикативних показників з мобілізації митних платежів до спеціального фонду, з яких прогнозується отримати у 2016 р. до обласного бюджету 685 млн грн, або у 2,28 рази більше ніж у 2015 р. Із прогнозуванням цього джерела надходжень можна побачити певні маніпуляції у розрахунках, зокрема, із корупційною складовою. Зокрема, як так уряд може планувати річні індикативні показники з мобілізації митних платежів на Львівській митниці до держбюджету, знаючи наперед, що вже буде перевиконання плану на 1 млрд 370 млн грн, із яких 50% або 685 млн грн надійде до Львівського обласного бюджету. Плани мають бути реальними, а не спеціально заниженими, щоб отримати перевиконання!

Загалом дохідна частина обласного бюджету Львівської області лише за власними надходженнями є “роздутою” орієнтовно на 100–120 млн грн. Отже, навіть фіктивне зростання дохідної частини обласного бюджету лише на 3,8% при інфляції 12–20% фактично призведе до значного бюджетного дефіциту в області. Це спричинить системне зменшення видатків навіть за захищеними статтями бюджету серед обласних комунальних закладів, хронічні неплатежі, ручне управління проплатами через рахунки держскарбниці тощо. Єдине, що може врятувати владу при виконанні дохідної частини обласного бюджету як, зрештою і Держбюджету, це “інфляційний податок”. Він рятував владу у 2015 році, вона сподівається, що він врятує її і у 2016 році, але це лиш шлях швидкими кроками до краю прірви – так званої “оптимізації” бюджетних установ і звільнення бюджетників, зубожіння громадян та соціального вибуху в Україні”.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.