Виконавчий комітет Львівської міської ради на засіданні 10 жовтня затвердив меморандум про співпрацю з операторами прокату електросамокатів, який визначає нові правила користування цим персональним транспортом.
ZAXID.NET пояснює, в чому суть змін і за якими правилами тепер їздити на самокатах у Львові.
***
Хто долучився до співпраці?
Меморандум передбачає спільні правила для всіх операторів – Bolt, eWings та Bike Now. Зі свого боку міська рада зобов’язалась розвивати міську веломережу, якою, в тому числі користуються самокатники, облаштовувати паркомісця для самокатів у різних районах міста, інформувати операторів про заплановані перекриття вулиць, аби вони могли внести цю інформацію в додатки, а також повідомляти їх про зафіксовані порушення, вчинені користувачами сервісу.
Натомість оператори мають контролювати дотримання Правил дорожнього руху користувачами самокатів та долучаються до сплачувати за оренду паркомісць для самокатів. Крім цього, оператори щоквартально мають передавати міськраді дані про роботу сервісів, зокрема, кількість транспорту, який перебуває в експлуатації, карту мережі роботи, кількість поїздок, їх тривалість і довжину маршрутів, години з найвищим попитом тощо.
Які вимоги до самокатів?
Усі електросамокати мають бути обладнані активним білим світлом спереду, червоним світлом позаду та сигналом «стоп», а також світлоповертальними елементами на корпусі електросамоката.
Кожен самокат повинен мати унікальний ідентифікаційний номер та, за рекомендацією, спідометр. Також оператори мають щодня дезинфікувати кермо та перевіряти технічний стан самоката.
Також операторам рекомендували забезпечити медичне страхування користувачів розміром від 100 тис. грн.
Які правила користування?
Меморандумом встановлюється автоматичне обмеження руху: в межах міста – до 20 км/год., на території парків та пішохідних – до 15 км/год. Раніше ця швидкість могла становити до 25 км/год. Їздити на самокаті дозволено лише старшим за 14 років.
Також меморандумом затверджені 79 місць для відстою чи паркування транспорту, водночас користувачі зможуть паркуватися на узбіччях або на цих паркомісцях.
Що каже закон?
У березні президент підписав закон, що визнав електросамокати та інший легкий електротранспорт транспортними засобами. Згодом Верховна Рада ще має внести зміни до низки законів, аби за порушення Правил дорожнього руху на самокатах можна було притягнути до адміністративної відповідальності.
Зазначимо, що в Україні досі немає єдиних фіксованих правил, що стосуються користувачів самокатів. Через це досить часто порушників складно притягнути до відповідальності. Переважно самокатники користуються правилами для велосипедистів.
Підтримайте проект на Patreon