Безвізовий режим з ЄС підвищує інтерес міжнародних перевізників до України. Прискорити вихід на український ринок вирішила, зокрема, німецька компанія Flixbus
Поки Україна марно чекає на прихід нових великих авіакомпаній-лоукостерів, зрушення відбуваються на ринку автобусних перевезень. Німецький автобусний гігант Flixbus у вівторок, 25 липня, заявив про початок регулярних рейсів до чотирьох українських міст. Перший автобус відправляється із Праги до України у четвер, 27 липня.
Компанія Flixbus працює на ринку перевезень з 2013 року і за час роботи встигла поглинути кілька інших великих перевізників, серед них зокрема Megabus, Postbus та австрійська HELLÖ. За даними Welt, Flixbus контролює 87 відсотків ринку автобусних перевезень в Німеччині. Компанія здійснює 200 тисяч щоденних рейсiв у 1 200 міст в 24 країнах. Відтепер серед її напрямків будуть також Львів, Рівне, Житомир та Київ.
Орієнтація на регіональні перевезення
Flixbus планувала вийти на український ринок іще до того, як безвізовий режим Україна-ЄС набув чинності, однак “безвіз” теж зіграв свою роль, розповідає Ніколай Войтюк, віце-президент Flixbus по Східній Європі у ексклюзивному коментарі DW. “Ми в будь-якому разі планували долучити Україну до нашої європейської мережі. Рішення їхати в Україну не стосувалося безвізового режиму для українських громадян. Однак у нинішній ситуації ми прагнули зробити це якомога швидше”, – розповів Войтюк.
Перевезення до та з України здійснюватимуть партнери Flixbus – чеська компанія Umbrella. Це типовий порядок для роботи Flixbus, адже компанія співпрацює з понад 250 регіональних партнерів-перевізників, які мають спільну систему продажу квитків і спільний бренд.
Войтюк також пояснив, чому серед запропонованих на даний момент напрямків немає прямого сполучення українських міст з Німеччиною. Flixbus ставив за мету передовсім долучити ключові українські міста до загальноєвропейської мережі. Водночас Войтюк наголосив, що Flixbus не стане обмежуватися наявною сіткою рейсів: “Ми дивимося, які міста будуть підходящими для під’єднання до нашої мережі. Наступного року ми плануємо розширення і під’єднаємо більше, ніж чотири міста, які є зараз”.
Конкуренція уже висока
Flixbus – не перша компанія з ЄС, яка зацікавилася українським ринком. З жовтня 2016 року польський перевізник Polskibus, який послуговується партнерством іншої польської компанії Ideal Travel, здійснює рейси до семи міст: Львів, Івано-Франківськ, Чернівці, Тернопіль, Вінницю, Хмельницький та Херсон. Квиток з Кракова до Львова коштує приблизно 20 євро. До Вроцлава – 25 євро. А от до Праги Polskibus не їздить з України.
У більшості українських перевізників квитки зі Львова до Вроцлава коштують трошки дешевше – 500-600 гривень (близько 20 євро). Зі Львова до Кракова – до 15 євро. З Києва до Кракова – близько 600-700 гривень (20-25 євро). З Києва до Праги можна доїхати на автобусах українських компаній за 1200-1600 гривень (40-55 євро).
Ціни на рівні конкурентів
Ціни Flixbus є співмірними з цінами конкурентів. Для порівняння, квиток до Праги на сайті німецької компанії компанії коштує близько 730 гривень (25 євро). До Вроцлава – 560 (менше 20 євро), до Кракова – 580 гривень (20 євро).
Колишній заступник Міністра інфраструктури України Олександр Кава має оптимістичні, але стримані очікування від приходу нового перевізника. “Зараз і так конкуренція на ринку доволі велика, але вихід компанії, яка працює під брендом Flixbus – однозначно плюс, оскільки чим більше перевізників у нас будуть працювати, тим більша буде конкуренція, тим нижчими будуть ціни, – пояснює експерт. Після лібералізації візового режиму між Україною та ЄС попит на перевезення збільшиться, прогнозує експерт.
Підтримайте проект на Patreon