п`ятниця, 29 березня

Менше жовтого та логотип міста. Хто переміг у конкурсі брендування львівського транспорту

Переможцем конкурсу став жовто-білий варіант дизайнера Костянтина Череповського.

Вчора, 4 жовтня, у Львові автори чотирьох конкурсних проектів брендування львівського транспорту презентували власні роботи на громадських обговореннях. Журі обрало найкращий варіант, утім його ще мають доопрацювати професійні дизайнери, пише Твоє місто.

Назарій Кондратюк запропонував зобразити на громадському транспорті прямокутники темно-синього кольору, які символізують бруківку.

«Історія забрала в нас чимало, але в нас залишилось щось від неї. Це бруківка. Вона витримала всі удари часу і недарма, бо це один із елементів ідентичності нашого міста», — каже дизайнер та підкреслює, що його варіант серед інших вирізняється простотою та дешевизною.

Дизайнерка Тетяна Стефанишин запропонувала зобразити на жовтому тлі листя зеленого, червоного, помаранчевого та фіолетового кольорів. Ці кольори присутні й на туристичній емблемі міста.

«Можна сказати, що це економний варіант, адже ми не заклеюємо велику площу. Крім цього, на громадському транспорті передбачене окреме місце для реклами, яке не заважатиме основному вигляду того чи іншого транспорту», — розповіла Тетяна Стефанишин.

Ще один автор проекту лівреї для львівського транспорту Назарій Хітреній запропонував поєднати зелений і жовтий кольори на трамваях, тролейбусах та автобусах міста, які зобразив у трьох варіантах.

«Львів — одне з міст України, де найбільше парків, озеленення. Тому я використав зелений колір, який асоціюється з нашим зеленим містом», — зауважив автор ідеї.

Останнім учасником, який презентував свій варіант лівреї для транспорту Львова, став дизайнер Костянтин Череповський, який розкритикував перевагу жовтого кольору автобусів та трамваїв. На його думку, жовтий колір, як основа — не зовсім вдалий варіант оформлення громадського транспорту. Він наголосив, що громадський транспорт повинен привертати увагу, а «не кричати», як це робить жовтий.

«Сірчаний колір — це не дуже вдалий вибір. Єдине завдання, яке він виконує — впадати в око та бути помітним. Це добре для таких речей, як захисні жилети, швидка допомога чи попереджувальні знаки на дорогах, але аж ніяк не для громадського транспорту», — зауважив дизайнер.

Костянтин Череповський запропонував замалювати нижню та верхню частини кабіни транспорту у білий колір та зменшити площу жовтого. Залежно від виду транспорту, на основному тлі зображатимуть різнокольоровий логотип Львова. Він додав, що внизу транспорту можна розмістити сіру смужку, на кшталт брендувння берлінських трамваїв, оскільки білий колір для цієї частини — не практичний.

Після засідання конкурсного журі, свій варіант брендування презентував дизайнер ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олександр Шутюк. Він не подавав свою роботу на конкурс, адже у 2015 році, коли він брав участь у конкурсі брендування, до реалізації проекту так і не дійшли.

Цього разу він запропонував за основу взяти блакитний колір, під вікнами розмістити жовту смужку, яка частково виходитиме на вікна з елементами силуету архітектури. Смужка над вікнами має бути білою. 

У результаті, комісія вирішила обрати за основу варіант Костянтина Череповський, але його мають удосконалити професійні дизайнери та презентувати остаточний варіант брендування за два тижні. Заступник департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР Андрій Білий прокоментував таке рішення тим, що ліврею обирають на багаторічну перспективу. Крім цього, її мають брати за основу наступних замовлень нового транспорту. 

Раніше у коментарі Tvoemisto.tv Андрій Білий зазначав, що громадські обговорення проведуть радше, аби ознайомити мешканців із пропозиціями, втім остаточну ліврею мають обирати спеціалісти.

Додамо, що конкурс на брендування львівського транспорту оголосили 4 липня. Тоді ж повідомили, що нову ліврею розміщуватимуть на автобусах Ataman, тролейбусах Škoda, трамваях Tatra та у всіх видах транспорту Electron. 

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.