Понеділок, 14 жовтня

Львівське метро – це реально. Проект коштує так само як Арена Львів, – мер Винник

Співзасновник ГО «Великий Львів», мер Винник, що біля Львова, Володимир Квурт розповів, що у Львові можливо побудувати метро.

Про це він сказав у межах проекту «Великий Львів», який запустили на радіо «Львівська Хвиля», пише Вголос.

У ефірі Володимир Квурт наголосив на тому, що у Львові можна за 5 років збудувати «легке метро» (підземні трамваї – ред.). Він розповів, що цілком реально побудувати метро, яке проходитиме через верх вул. Личаківської, через перехрестя вул. Княгині Ольги та вул. Наукової і так далі.

Йдеться про кільце, яке оточуватиме історичну частину міста, а його станції будуть з’єднуватись із наявними станціями наземних трамвайних колій. За його словами вартість такого проекту для міста становитиме 100-150 мільйонів доларів. Це вартість Арени Львів, наприклад.

мапа метро львова

«В чому різниця між звичайним і “легким” метро? По-перше, діаметр тунелю майже в 1,6 рази менший за звичайний, воно дешевше і там ще є технологія переміщення трамваю, контактна лінія менш травматична для довкілля, мається на увазі немає такої сильної вібрації, що безперечно, актуально для історичних міст. За інформацією, яку я сьогодні отримую, кілометр лінії класичного метро коштує від 7 мільйонів до 30 мільйонів доларів.

Коли ми говоримо про “легке метро”, ціна падає – від 3 до 12 мільйонів доларів. Якщо ми порахуємо по-максимуму і скажемо, що Львову потрібне кільце протяжністю 15 км, то мова піде про вартість 100-150 мільйонів доларів. До прикладу, це вартість будівництва Львівського стадіону сміттєпереробного заводу. Як на мене, це все реальні речі», – розповів Володимир Квурт.

Львівський метрополітен

Він також додав, що у світі є близько 50 міст, які за кількістю населення поступаються Львову, але при цьому мають власне метро. Квурт також навів приклад Шанхая, де діє метро, хоча місто стоїть на болотах і має складну геологію. Тамтешня вартість проїзду становить 4 гривні у перерахунку на українську валюту, вартість денного квитка – 12 гривень.

На думку Володимира Квурта, держава має бути локомотивом у втіленні таких проектів, оскільки міста поки не мають законодавчих підстав залучати з боку інвесторів такі великі кошти самостійно. Він сказав, що на будівництво метро варто залучати і бізнес, як це зробили в Києві, де створюють приватні гілки метрополітену. Країну потрібно «зшивати» транспортним зв’язком, переконує Квурт. А для Великого Львова метро – необхідність і реальність.

“Метро у Львові. Його реально зробити. Вартість співмірна із вартістю Арени Львів, наприклад. Якщо ми хочемо швидкості пересування, то метро нам потрібне”, – написав на своїй Фейсбук сторінці Квурт.

До слова, вартість будівництва стадіону – майже 3 мільярди гривень.


Підтримайте проект на Patreon

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.