п`ятниця, 26 квітня

Львівське метро: міфи та реальність

Ви коли-небудь чули про існування львівського метро? Ні, значить ви точно мало знаєте про місто!

У Львові існує “офіційний” сайт Львівського метрополітену.  Інформація на ньому подана доволі стурктуровано та цілком схоже на правду. 

Копаємось глибше, заглядаємо до Вікіпедії – й історія з метро у Львові, виявляється, дійсно мала місце. Далі – наводимо цитату з статті в українській Вікіпедії.

Львíвський метрополітен — можливий до спорудження у Львові вид рейкового позавуличного транспорту. Еволюціонував від ідеї підземного трамвая, який почав будуватися в місті наприкінці 1980-х років.

У 1960-х роках в перспективний генплан Львова були включені плани будівництва швидкісного частково підземного трамвая. 

Першою чергою планувалося спорудити два тунелі з габаритами метро під центром міста, а до них підвести наземні маршрути.

Портали першого тунелю мали бути збудовані в районі Підзамчого та перетину вулиці Франка зі Снопківською. Портали другого тунелю довжиною 3,2 км мали розміститися на початку вулиці Сахарова та поблизу перетину Личаківської з Мечникова.

Другою чергою передбачалося будівництво третього тунелю з площі Івана Франка через Цитадель, вулицю Бандери і залізничний вокзал до Янівського цвинтаря.

У 1987 році спорудили першу наземну швидкісну ділянку від вулиці Сахарова до вулиці Наукової.

Підземне будівництво розпочалося зі зведення у дворі палацу Потоцьких першої вентиляційної шахти, що призвело до пошкодження навколишніх будівель. Відтак, з огляду на це, а також фінансову кризу кінця 1980-х років реалізацію проекту було заморожено.

У середині 1990-х років Львів був включений програму метробудування в Україні як перспективне місто для будівництва «класичного метрополітену».

За словами Віталія Дубини, керівника авторського колективу розробників генерального плану Львова в ДП «Містопроект», тоді в Міністерстві транспорту з’явилася ідея заснування власного виробництва метровагонів, адже на той час їх купували в Росії.

Для того, щоб підприємство було рентабельним, в державній програмі збільшили кількість населених пунктів, де передбачалося будівництво метро, включивши в перелік не лише міста-мільйонники, в тому числі Львів. 

У 1993–1994 роках в АНТК імені Антонова було розроблено технологію легкого метро «Радан». Після розробки, проект пропонувався для використання при будівництві нових ліній метро в Києві, на Південному березі Криму, в Одесі та у Львові, однак його не було впроваджено.

Генеральний план Львова на 2010—2025 роки, «на перспективу пропонує спорудження ліній полегшеного метрополітену (система „Радан“)». На схемі міського та зовнішнього транспорту, яка є додатком до генплану, визначено такі три можливі напрямки ліній:

  • з кінця Стрийської через Софіївку під Високим Замком через район Промислової до кінця вулиці Миколайчука;
  • від Південного через Привокзальну під Городоцькою і Богдана Хмельницького в Дубляни;
  • з Рясного через Левандівку і Головний залізничний вокзал під вулицею Степана Бандери через Цитадель і Личаків під Трактом Глинянським до Лисинич.

Втім, в часових рамках генерального плану, тобто до 2025 року, реалізація проекту не передбачена.

 Кількома роками до ухвалення генплану, в середині 2000-х, керівник групи його розробників Дубина озвучував дещо інші ідеї щодо розміщення ліній. Зокрема, він зазначав в інтерв’ю, що перша проляже з Сихова під вулицею Стуса через Винниченка та Варшавську в Рясне, друга була така сама, а третя починалася з Левандівки.

Ідею депутата не підтримав і міський голова Андрій Садовий, зазначивши, що будівництво метро надто дороге і тому наразі доцільніше розвивати трамвайну мережу, зокрема, швидкісний трамвай

Тож, у підсумку, на поточний день вся історія про львівський метрополітен – вигадка – ідеальна, фантастична історія про підземну транспортну систему. Красива, цікава, проте таки вигадана історія.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.