Будівництво першої платної дороги в Україні «Краковець-Броди-Рівне» почнеться вже наступного року. Протяжність дороги має скласти близько 280 км, а час проходження маршруту прогнозовано зменшиться майже в 2 рази.
Про це на засіданні уряду повідомив прем’єр-міністр Денис Шмигаль — пише НТА.
«Будівництво концесійного автобану – один з найочікуваніших проектів для країни. Відсутність таких доріг протягом 30 років – це «економічний злочин» проти держави Україна. «Краковець-Броди-Рівне» має стати першим проектом державно-приватного партнерства у сфері будівництва та експлуатації доріг. Маємо якнайшвидше розпочати його реалізацію», – зазначив Шмигаль.
Також він повідомив, що будівництво першого платного автобану в Україні стартує уже наступного року.
«Протяжність дороги має скласти близько 280 км, а час проходження маршруту прогнозовано зменшиться з 4 годин 20 хвилин до 2,5 годин. Дорога буде розрахована на швидкість 130 км/год», – повідомив Денис Шмигаль.
Зазначимо, що автобан «Краковець-Броди-Рівне» обговорюють вже близько 20 років, але приватного інвестора для нього не знайшли, тому будуватимуть на умовах державно-приватного партнерства.
Нагадаємо, що Кабмін у 2020 році затвердив максимальний розмір плати за користування платними дорогами:
- для легкових автомобілів – €0,023 за 1 км;
- для вантажівок до 12 тонн та автобусів – €0,045 за 1 км.
У жовтні 2020 року Мінінфраструктури повідомило про першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі. Тоді ж і назвали 6 пілотних проєктів:
- Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18);
- Бориспіль — Полтава (М-03);
- Херсон — Миколаїв (М-14);
- Київ — Житомир — Рівне (М-06);
- Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19);
- Дніпро — Кривий Ріг — Миколаїв (M-04, H11).
«Усі проєкти передбачають подальше утримання дороги інвестором протягом наступних 20-25 років», — йшлося у повідомленні відомства.
А тодішній міністр інфраструктури Владислав Криклій уточнив, що «це не про платні автошляхи, а про “дороги на виплат”». Тобто, за його словами, інвестору гроші частинами виплачує держава, а не він сам збирає плату за проїзд, пише «Громадське».
Уже влітку цього року в Мінінфраструктури відповіли на запит «Суспільного», що згадані вище шість доріг нібито все ж будуть платними.
Проте згодом на своєму сайті міністерство уточнило, що все-таки йдеться про оплату послуг інвестора з бюджету, а за проїзд дорогами «Великого будівництва» платити не доведеться.
Зазначимо, що “Укравтодор” планує витратити 124,4 мільярда гривень на будівництво та ремонт доріг у 2022 році, з яких 78,9 мільярда становитимуть видатки з державного бюджету.
Нагадаємо, що Верховна Рада 2 грудня ухвалила держбюджет на 2022 рік. Так, на інфраструктурні проекти виділили 141,8 млрд. гривень.
Як відомо, ремонти у межах «Великого будівництва» тривають, правоохоронці говорять про великі зловживання, а українці й далі скаржаться на стан доріг.
Підтримайте проект на Patreon