Гендерний баланс у компаніях: чому це важливо

У світі бізнесу за останні роки видимість жінок суттєво зросла. Нерідко можна почути про керівниць бізнесів чи засновниць стартапів. Проте гендерна рівність у бізнесі — це не лише кількісний баланс жінок і чоловіків у компанії, а й однакова сила голосу жінок і чоловіків у прийнятті рішень.

Джерело: Дивись.Інфо.

Про це на Demo Day програми Impact Business у Львові гововила Олена, представниця компанії «Енді хол».

Виступ Олени на Demo Day програми Impact Business у Львові, Дивись.info

Гендерна нерівність — є

Досі жодна країна світу не досягла рівності між чоловіками та жінками. Для подолання ґендерної нерівності в Європі за теперішніх умов розвитку необхідно 60 років, натомість, щоби зрівняти жінок і чоловіків у правах у всьому світі, необхідно куди більше часу – 257 років.

Попри відчутний прогрес із рівноправ’ям, давнє, як світ, патріархальне розділення сфер діяльності на чоловічі й жіночі не зникає, а лише трансформується й нині поширюється і на бізнес. В одних сферах управління бізнесом представництво жінок є великим, а в інших – зовсім незначним. Приблизно 50 % жінок керують відділами HR або очолюють фінанси та адміністрування, тоді як менше 20 % топ-менеджерок керують науково-дослідними роботами та оцінюють фінансові результати компанії.

«У підсумку, жінки займаються системою підтримки рішень, тоді як власне рішеннями – стратегічним управлінням – займаються чоловіки. Це означає, що досі на чоловіків покладені глобальні рішення “що?”, а на жінок – “як?”», – зазначає експертка.

Жінки кількісно переважають чоловіків у сфері малого бізнесу, бо відкрити своє невеличке підприємство жінкам куди легше, ніж змагатися за можливість очолити вже створене. Проте великий бізнес – у чоловічих руках.

«Що таке великий бізнес? Це сотні й тисячі робочих місць, половину з яких можуть отримати жінки. Це десятки підрозділів, керувати якими можуть жінки. Це можливість втілювати реальні зміни в житті реальних людей на краще. Робота у великому бізнесі дає можливість жінкам набувати нових знань та вмінь, дає сфокусований погляд на перспективи майбутнього та відкриває можливості просування кар’єрними сходами вгору. Але якщо у великій компанії немає жінок у топ-менеджменті, перспектива кар’єрного росту для жінок на нижчих посадах є зовсім примарною».

Жінки в українському бізнесі

За останнє, констатує Олена, десятиліття українки стрімко взялися за підприємницьку діяльність. Більшість ФОПів за останні десять років в Україні відкрили саме жінки. Проте коли мова йде про компанії, то більшість із них за аналогічний час заснували чоловіки.

«Ґендерні стереотипи, догляд за дітьми та виконання домашніх обов’язків, невпевненість у собі, відсутність рольових моделей, а також брак суспільної підтримки амбітних жінок, призводять до того, що прибутки жінок дуже поступаються прибуткам чоловіків».

Про це свідчить той факт, що серед топ-330 найприбутковіших компаній України лише 3 % бенефіціарів складають одноосібно жінки. Глобальна статистика показує, що у світі ґендерний розрив в оплаті праці становить 22 %. В Україні ситуація є не набагато кращою й різниця в заробітній платі чоловіків і жінок складає 20,4 %.

Для чого залучати жінок на керівні посади

Якби у світі було задіяно в роботі 80 % працездатних жінок, як, наприклад, у Швеції, то світовий ВВП виріс би на 6 трлн доларів. На жаль, жіноче безробіття – звичне явище, і навіть в Україні працюють лише 67 % жінок, а це на 11 %менше, ніж чоловіків.

«Ґендерне різноманіття важливе для бізнесу, бо креативність і гнучкість компанії досягається багатогранністю досвіду її працівників, особливо тих, хто складають правління, тобто тих, від кого залежать стратегічні рішення. Жінки й чоловіки мають різний досвід, обмін яким для бізнесу є надзвичайно цінним. 57 % опитаних з усього світу на прикладі власного бізнесу змогли засвідчити, що ґендерне різноманіття покращує економічні показники бізнесу. Це покращення проявляється в збільшенні прибутків компаній, кращій здатності вимірювати інтерес та попит споживачів, креативності. Коли в правлінні бізнесу є значна частка жінок, цей бізнес із більшою вірогідністю буде створювати благодійні проєкти, що приноситимуть користь суспільству, а також позитивно впливатимуть на репутацію бізнесу», – розповідає Олена.

30 % – це та мінімальна частка жінок у правлінні компанії, за якої присутність жінок у сфері прийняття рішень стає видимою, а результати їхньої роботи – відчутними. Але для того, щоби жіночий голос у бізнесі прозвучав чіткіше, необхідна ґендерна збалансованість, яка передбачає частку представлення жінок у спільноті в розмірі від 40 % до 60 %. У ґендерно-різноманітних компаніях на 20 % краще відбувається пошук талановитих працівників та утримання їх, ґендерно-розмаїті команди показують на 47 % кращу взаємодію, ніж ті, де повністю домінують чоловіки (або рідше – жінки). Їм на 70 % легше освоювати нові ринки.

Позитивна новина в тому, що ґендерно-інклюзивних компаній, де жінки на рівні з чоловіками комфортно почувають себе в робочому просторі, у світі близько 40 %, і чим далі, тим більшою стає їх кількість. Адже досягнення рівного представлення чоловіків і жінок – не таке вже і складне завдання для компанії, а користь, яку бізнес отримує від взаємообміну досвідом різних людей всередині себе, важко переоцінити.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.