Транспортна ситуація на вулицях Львова стає дедалі критичнішою. Майже щодня в години пік мешканцям міста доводиться витрачати багато часу на стояннях в заторах. Чому вирішення транспортного питання залишається нездійсненною місією для львівських чиновників та як бути водіям приватного транспорту найближчим часом? Читайте в матеріалі «Вголос».
Останніми роками львів’яни все більше потерпають від транспортного колапсу на вулицях. Ця проблема є вкрай складною, зважаючи на непросту геолокацію історичного міста. Адже вузькі вулиці Львова стали не тільки туристичними перлинами, а й проблемою для пересування як приватним, так і громадським транспортом. З кожним роком ситуація на дорогах у місті тільки погіршується, а міській владі позбутися транспортного колапсу так і не вдається.
Адже для вирішення непростих ситуацій потрібен якісний підхід та досвідчені фахівці. Втім, брак профільних чиновників є одним з найболючіших питань для мерії. Про це також неодноразово заявляв і міський голова Львова Андрій Садовий.
Зауважимо, що нещодавно у Львові створили Департамент мобільності, який мав би найближчими роками покращити ситуацію на дорогах міста. Попри те, що за законом на цю посаду мав би бути проведений конкурс, Андрій Садовий одноосібно ухвалив рішення про керівника нового департаменту. Ним став 33-річний Олег Забарило. Відомо, що він закінчив ЛНУ ім. Івана Франка у 2009 році за фахом «Облік і аудит», а у 2016-му отримав диплом юриста. З 2010 року і донедавна Олег Забарило працював на різних посадах в структурі ЛМР. Втім, про досвід роботи чиновника у транспортній сфері наразі невідомо.
Транспортні розв’язки – перший крок до покращення ситуації на вулицях міста.
Однією з найголовніших проблем транспортної ситуації у Львові є відсутність нових розв’язок на дорогах. Як відомо, у 2010 році Львів отримав генеральний план міста, який було нагороджено відзнакою уряду. Згідно з ним, у місті мали створити середнє транспортне кільце, яке передбачало добудову вулиць Луганської та Богданівської, а також створення дворівневих розв’язок.
Як відомо, у генеральному плані Львова передбачено, що більшість магістралей мали б по чотири смуги руху. Відтак реалізація середнього транспортного кільця частково розвантажила б рух на інших вулицях Львова та створила б можливість об’їзду центральної частини міста. Відтак це дозволило б суттєво пришвидшити час пересування автомобілем через транспортне кільце та громадського транспорту в центрі міста.
Міська влада згадала про цей проєкт у 2020 році. Втім, з того часу інформації про роботи щодо будівництва середнього транспортного кільця у Львові немає. Відтак виникає враження, що створення нових транспортних розв’язок взагалі не є пріоритетом у міського голови та його чиновників.
“Є центральне кільце, середнє та зовнішнє. Так умовно можна створити транспортний потік розв’язки. Зовнішнє – це об’їзд міста, тому його розширенням зараз займається область. Щодо середнього кільця, проблема починається з вулиці Луганської, де зупинились і не проводять далі розв’язки, потім в районі біля вул. Патона, а також на вул. Богдана Хмельницького в сторону Кривчиць. Є величезна проблема й на вул. Личаківській, про яку ми вже рік говоримо і тільки зараз розпочали щось робити. Це все не дає логіки, що вони щось можуть говорити про якесь транспортне кільце. Ми рік прогуляли”, – каже голова депутатської транспортної комісії Ігор Зінкевич.
Як відомо, в Генеральному плані міста Львова прописано будівництво нової проєктованої вулиці через Винниківське лісництво, яка з’єднала б Таджицьку з Личаківською. За прогнозами, її поява дала б змогу знизити завантаженість перехрестя вул. Личаківська – Пасічна приблизно на 15%.
Раніше колишній заступник директора департаменту ЖКГ та інфраструктури ЛМР Андрій Білий заявив, що у Львові планують облаштувати квазікільце на перехресті вулиць Пасічної та Личаківської.
Вулиця Ряшівська: будівництво в понад 10 років
В рамках підготовки до Євро-2012 місцева влада серйозно заговорила про вирішення транспортної ситуації у Львові. Одразу після цього у місті розпочали будівництво нової вулиці, яка дозволила б з’єднати найкоротшим шляхом аеропорт із футбольним стадіоном “Арена Львів” на вул. Стрийській. Це допомогло б суттєво розвантажити вулиці Виговського, Володимира Великого та Наукову. Відповідно, після будівництва вулиці час добирання від аеропорту до футбольної арени становив би не більше як 15 хвилин.
У 2011 році підрядник збудував перші 350 м щебеневої дороги зі сторони вулиці Кульпарківської та поблизу нового терміналу Львівського аеропорту. Втім після цього роботи зупинились. Як відомо “Вголосу”, ремонтні роботи були призупинені через брак фінансування. Приблизно 20% вулиці було збудовано.
Через два роки про будівництво вулиці заговорили вдруге, вже під час підготовки до “Євробаскету-2015”, який планували провести у Львові. В цьому мікрорайоні розпочалось будівництво баскетбольної арени, а паралельно з нею планували відновити прокладання вулиці Ряшівської. Втім, через початок російсько-української війни чемпіонат провели в Італії, а будівництво дороги так і не продовжили.
Нещодавно депутат Львівської міськради від ВО “Свобода” Андріян Гутник повідомив на своїй сторінці у Facebook, що під час профільної комісії депутати розглянули питання про купівлю землі для прокладання дороги на вулиці Ряшівській. Відтак випливає, що місто досі зацікавлене в будівництві вулиці, яку не можуть прокласти вже більше як 10 років.
“Спільно з колегами-депутатами під час засідання комісії архітектури, містобудування та розвитку територій розглянули питання, яке винесуть на розгляд сесії. Йдеться про викуп земельної ділянки з метою будівництва дороги на вул. Ряшівській (проєктованій), яка передбачає транспортні розв’язки від вул. Кульпарківської до вул. Є. Патона”, – йдеться в дописі Андріяна Гутника.
На вирішення транспортної проблеми немає коштів
Минулої осені, напередодні міських виборів, у Львові розпочались масштабні реконструкції основних вулиць міста. Відомо, що більшість ремонтів доріг проводили за кредитні кошти від ЄБРР або ж за гроші, залучені міською владою під випуск облігацій. Відтак вже в наступному році з бюджету розвитку місто буде віддавати борги.
Про це свідчать, зокрема, дані, які озвучив директор департаменту фінансової політики ЛМР Олег Іщук. На сесії 20 травня він заявив, що наступного року для сплати всіх боргових зобов’язань міста необхідно буде понад 1 млрд 100 млн гривень. “165 млн – то відсотки, 265 млн – виплата за гарантіями комунальним підприємствам і 674 млн – це тіло кредиту”, – зазначив пан Іщук.
“Наразі можливостей для будівництва нових транспортних розв’язок дійсно немає. Втім це дуже важливі питання і таких проєктів Львів давно потребує. Звичайно, якщо ми збудуємо правильні розв’язки, то це розвантажить дороги. Зараз гостро стоять такі питання, як міст на Науковій та ремонт вул. Шевченка”, – каже Тетяна Шевченко, членкиня бюджетної комісії.
Про те, що місто дійсно має великі проблеми з бюджетом, говорить й голова транспортної комісії Ігор Зінкевич, і каже, що взагалі не уявляє, як у місті планують завершувати ті роботи, які вже розпочаті та обіцяні міським головою. За його словами, таких розв’язок, які конкретно важливі для Львова, є дуже багато. В генеральному плані міста було запропоновано багато логічних розв’язок, але вони не були реалізовані.
«З початку року у Львові почали працювати над проблемними точками. Це ті ситуації, які потребують мінімально витрат, але їх можна було б виправити. На жаль, управлінці навіть не можуть прозвітувати щодо цього питання на транспортній комісії. Із 54 проблемних ділянок цього року виправили лише дві. Я вважаю, що це неконструктивна та незлагоджена робота керівника управління транспорту. Ця робота не потребує мільярдів, а конкретних дій», – каже Ігор Зінкевич.
Депутат також підмітив, що проблеми у Львові є навіть на наявних чи нещодавно облаштованих перехрестях, не говорячи вже про нові шляхопроводи та розв’язки. Як приклад він навів кільце на Липинського, яке досі не працює. За його словами, всі погоджені транспортною комісією коригування не брали до уваги, тож говорити про питання глобальних розв’язок йому страшно. Це свідчить про те, що є певне непорозуміння між транспортною комісією та управлінням транспорту.
Підтримайте проект на Patreon