«Аеропорт „Львів“ відкрити можливо за умови захисту міста за прикладом летовища Тель-Авіва»

«Коли F-16 патрулюватимуть українське небо, відкриття аеропорту стане безпечним», — каже міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба

Джерело: ВЗ.

Фото Олексія Треніна
В Україні знову заговорили про відкриття міжнародного аеропорту «Львів» імені короля Данила Галицького вже цього року. Серйозності розмов додає той факт, що експерти розглядають досвід аеропорту Бен-Гуріон в Ізраїлі. Це летовище ніколи не припиняло рейсів у воєнний час, цивільні літаки звідти відправляються навіть під час повітряних тривог.

Про можливе відкриття львівського летовища говорять ще з літа минулого року. У травні цього року акцент змінився — аеропорт імені Данила Галицького служитиме гуманітарним коридором, а відкриття стане можливим, якщо Україна отримає F-16. Гарантії відкриття надасть ЄС.

«Коли F-16 патрулюватимуть українське небо, відкриття аеропорту стане безпечним», — заявив міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба.

«У рамках підписання програми ЄС „Механізм сполучення Європи“ обговорили можливість відкриття львівського аеропорту. Це одна з важливих речей, яку ми чекаємо. Ми надіємося, оскільки наразі є зерновий коридор, може бути і гуманітарний, забезпечений ЄС», — зауважив голова Львівської ОВА Максим Козицький.

Як розповів для «ВЗ» депутат Львівської міської ради Ігор Зінкевич, зараз в експертів закрадаються ризиковані сценарії, буцімто при відкритті львівського летовища буде додаткова зона притягання ракет до Львова. Ігор Зінкевич каже, що у Львові і без летовища є щонайменше чотири точки «притягання» небезпеки…

«Яка різниця між вокзалом і аеропортом? До того ж, російська розвідка знає про певну роботу львівського летовища. Вони це бачать по геолокації зі своїх радарів і це не секрет, — каже він. — Але якщо буде відповідний захист Львова, то не бачу проблем з відкриттям аеропорту. Йдеться про сучасне ППО, яке б відбивали будь-які повітряні атаки. Інформацію про повітряну тривогу отримуємо завчасно, тож є час відвести пасажирів у безпечне бомбосховище. Літак злітає за чотири хвилини, а долетіти до кордону — це ще 10 хвилин. Тому потрібно подбати про безпеку пасажирів, захисту аеропорту. Було б ідеально, якби принаймні три F-16 були на території Львівщини. Хоча розуміємо, що вони більше потрібні нашим захисникам на сході».

Що кажуть у Повітряних силах України?

У міжнародному аеропорті «Львів» категорично відмовилися коментувати ситуацію, посилаючись на відсутність рішення на державному рівні. У Повітряних силах України вирішили висловитися з цього приводу.

«Перед відкриттям будь-якого аеропорту варто оцінити загрози й ситуацію з безпекою, — сказав речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат. — рф все ще обстрілює міста в західних областях України, тому незрозуміло, як аеропорт функціонуватиме в умовах війни. Якщо противник буде розуміти, що в Україні є функціонуючий аеродром, у ньому вбачатимуть потенційну ціль. Аеродроми, які зараз діють в Україні, використовують винятково військові для захисту держави, а також для здійснення ударів по окупантах. Хочеться мати повітряне сполучення, зокрема з нашими партнерами. Але треба його чимось захищати. Системи Patriot, які можуть захистити від балістики, системи IRIS-T, NASAMS, у нас не у достатній кількості».

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.