п`ятниця, 22 листопада

Львів може стати першим містом України без маршруток

Транспортна комісія депутатів Львівської міської ради підтримала петицію містян про повну відмову від приватних перевізників на користь електротранспорту та автобусів.

Про це йдеться у сюжеті Радіо НВ.

Повний перехід на електротранспорт та автобуси необхідно здійснити протягом п’яти років, вирішила комісія. Остаточне рішення про відмову від маршрутних таксі має ухвалити Львівська міська рада. Питання може бути винесене на розгляд вже наступного тижня, повідомив у коментарі Радіо НВ представник депутатської комісії Роман Іванців. Але поки ініціатива – декларативна.

За словами депутата міської ради, потрібно ще напрацювати дорожню карту. Найважливіше у депутатській ініціативі, аби громадський транспорт був зручним в тому числі для людей з особливими потребами, підкреслив Іванців. Компаніям, які зараз регулюють рух маршруток, може бути запропонована інша співпраця. А водіїв громадського транспорту у Львові вже зараз не вистачає, сказав депутат міськради.

Ідея відмови від маршруток у великих містах лунає і на рівні Міністерства інфраструктури, повідомив у коментарі Радіо НВ експерт громадського об’єднання Європатруль В’ячеслав Коновалов. Але завадити її втіленню може корупція, вважає він.
“На реалізацію цих проектів потрібні мільярди. Без політичної волі та відмови від хабарів з боку чиновників це поки неможливо реалізувати”, – сказав Коновалов.

Великі автобуси в містах – це практика європейських країн, зазначив в ефірі Радіо НВ перший заступник голови Державної служби з безпеки на транспорті В’ячеслав Дідківський. За його словами, відмова від маршруток допоможе розвантажити міську мережу.

Якщо ініціативу підтримає міська рада, Львів стане першим обласним центром України без маршрутних таксі. Найближче пленарне засідання львівської міськради заплановане на 22 березня.

Як працює транспорт у найбільших містах світу

Громадський транспорт Лондона складається з автобусів, зокрема всесвітньо відомих двоповерхових, а також трамваїв, найстарішої в світі підземки і наземної залізниці. Автобусні маршрути Лондона – це майже 4 тисячі кілометрів, а ліній метро – більше 300 кілометрів. Громадський транспорт у столиці Великої Британії працює цілодобово, існує близько 50 цілодобових автобусних маршрутів, а метро курсує від ранку і до пізнього вечора; вночі лінії метро дублюють спеціальні автобусні маршрути, мінімальна ціна за проїзд – два фунти сорок пенсів.

У столиці Франції найшивдшим транспортом є метро. В майже будь-яку точку Парижа можно дістатися лише з однією пересадкою, по місту їздять автобуси, трамваї, міська і приміська електрички; діє система єдиного квитка, але з ним пересаджуватися з підземного на наземний транспорт не можна. Найдешевший тариф – від двох євро.

Метро і автобуси є основним способом пересування у Нью-Йорку. Одна поїздка у підземці, незалежно від відстані, коштуватиме два долари сімдесят п’ять центів; поїзди ходять не по лініям, а по маршрутам, які змінюються у вихідні дні. Автобуси в Нью-Йорку зупиняються лише на вимогу, сплатити за проїзд можна лише монетами, автомати розташовані біля водія.

У столиці Японії Токіо третє найбільше в світі метро, там розвинена система монорельсового транспорту, який їздить без машиністів, збереглася лише одна трамвайна лінія. Автобусними маршрутами оперують як муниціпальні перевізники, так і приватні компанії, одна поїздка коштує приблизно два долари.


Підтримайте проект на Patreon

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.