“Серце Чорнобиля” стала четвертою грою в серії та першою, яка випущена на консолях. PC Gaming Show визнав її найочікуванішою грою 2024 року.
Розробники розповідають, що проходження одного сценарію гри займе приблизно 40 годин і в основній сюжетній лінії буде чотири фінали.
Суспільне Культура розповіло, що було відомо про гру напередодні її релізу.
“S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля” — рольова відеогра в жанрі постапокаліптичного шутера від першої особи з елементами survival horror та immersive sim.
Гра є продовженням культової серії ігор “S.T.A.L.K.E.R.” Вперше її анонсували ще у 2010 році, однак потім вихід скасували. У 2018-му її анонсували повторно.
Події відбуваються в наш час у Чорнобильській зоні відчуження, де після викиду радіації почали з’являтися аномалії.
Граючи за головного героя на ім’я Скіф, гравці досліджуватимуть зону, повну мутантів, радіації та ворожих угруповань. Рішення гравця чи гравчині впливатимуть на долю персонажів, локальні події та на світ загалом.
Назва гри: дерусифікація
Повний заголовок гри в українськомовної локалізації “S.T.A.L.K.E.R. 2: Серце Чорнобиля”. Англійською ж назва спочатку звучала як Heart of Chernobyl.
Однак після початку повномасштабного російського вторгнення до України розробники вирішили перейменувати гру на Heart of Chornobyl, щоб відобразити український правопис міста Чорнобиль, а не російський.
Довгий шлях до гравців: 6 офіційних перенесень релізу
Гру анонсували ще у 2010 році, а вийти вона мала у 2012 році. Однак пізніше було оголошено про скасування розробки внаслідок суперечки між інвесторами, працівниками та власником прав на інтелектуальну власність.
На момент згортання розробки гри було зроблено декілька ігрових рівнів та персонажів.
Новини про відеогру з’явилися аж у 2018 році — тоді компанія GSC Game World оголосила про початок розробки. Перший трейлер показали уже за два роки — у липні 2020-го. А ще за рік — презентували “щоденник розробки”, у якому продемонстрували моделі бійців і зброю.
Спочатку гру мали випустити 28 квітня 2022 року, але вже у січні розробники повідомили, що переносять плани виходу гри на 8 грудня.
Плани знову змінилися після початку повномасштабного вторгнення у лютому 2022 року. Компанія оголосила, що розробку призупинили на невизначений термін. Тоді ж скасували реліз у Росії та російськомовне озвучення, однак субтитрування та локалізацію залишили.
У червні 2022 року GSC заявила, що розробка продовжується попри те, що деякі члени команди були змушені переїхати, а частина вступила до ЗСУ. У грудні компанія підтвердила реліз у 2023 році.
Втім, у березні невідомі хакери почали погрожувати викласти у відкритий доступ викрадені матеріали гри. Однією з їхніх вимог було повернути російське озвучання. І хоча розробники підтвердили витік та зазначили, що викрадені файли застарілі й не відповідають сучасному вигляду гри, однак все одно попросили гравців утриматися від перегляду та поширення цих матеріалів.
Ще за кілька місяців, у серпні, показали новий геймплейний трейлер і оголосили, що реліз гри відбудеться у першому кварталі 2024 року. Однак у січні розробники зазначили, що процес доопрацювання та полішингу гри займає більше часу, ніж вони планували, тому вихід знову перенесли — на 5 вересня 2024 року.
Але за кілька місяців до очікуваного виходу, в липні, компанія у новому трейлері повідомила про шосте перенесення — на 20 листопада.
Окремі гравці у мережі навіть жартують, що не повірять у це, аж поки гра дійсно не з’явиться у мережі.
На яких платформах вийде “S.T.A.L.K.E.R. 2”
Компанія GSC Game World заявляла, що гра запланована як ексклюзивний реліз Microsoft, який вийде лише на Microsoft Windows та Xbox Series.
Також вона буде доступна у Xbox Game Pass, однак лише протягом перших трьох місяців після виходу.
Оскільки Microsoft не володіє GSC Game World, студія з часом може розширити кількість платформ, на яких буде доступна відеогра.
Особливості ігрового процесу
Розробники позиціюють гру як можливість користувачам отримати імерсивний сталкерський досвід. Тому розвиток сюжету залежатиме від самого гравця чи гравчині, їхніх виборів, їхнього пошуку зброї та дослідження світу.
Сам сюжет буде нелінійним, рішення гравців впливатиме на його розвиток, тому можна навіть пропускати цілі шматки квестів, просто звернувши не туди. Тому щоб охопити все, що розробники заховали у грі, її варто буде пройти не один раз — кількість слів у сценарії перевищує 350 тисяч.
Розміри ігрової мапи — понад 60 квадратних кілометрів.
Більшість локацій відтворені з реального світу, однак деякі з них розробники творчо інтерпретували. Загалом у грі буде 20 доволі великих локацій.
Зброя
У грі буде близько 35 видів зброї, які можна модифікувати. Для цього треба відвідувати спеціальних “експертів”. Гравці також самостійно зможуть покращувати її за допомогою модулів, які можна знайти під час подорожі.
Гарна зброя буде важливою частиною виживання в ігровому світі.
Важливою новою механікою гри стануть схованки зі зброєю та спорядженням (“закладки”), які залишили інші сталкери.
За додаткову плату можна буде не лише ремонтувати, але й вдосконалювати спорядження відповідно до стилю гри.
Окрему увагу зосередили на тому, що кожна зброя має власні характеристики стрільби, а її ефективність залежатиме від дистанції бою та типу броні ворога.
Українська музика у грі
На одній із локацій гри — “Росток”, де гравці зможуть відпочити від небезпек зони та послухати музику, гратиме радіо з українською музикою, зокрема українських незалежних гуртів.
- Пирятин — “Криптошансон”
- Sasha Boole — Werewolf UA
- ZWYNTAR — “Муншайн”
- HLIBOROB — Donbass Blues
- Jonych — “Бананів нема”
- Гурт Дно та Муха Мухич — “Вуса — це спокуса”
- Анатолій Матвійчук — “НЛО”
- anastymoza — “Хризантеми”
- ДК Енергетик — “Вулиця Схід”
- The Unsleeping — “Жити”
- Kurs Valut — “Nadra”
- Діти Інженерів — “ОМГ”
Підтримайте проект на Patreon