Для освоєння космосу, виведення супутників на орбіту, польотів на Місяць і Марс планується використовувати перспективні іонно-плазмові двигуни.
У світі є лише кілька компаній-розробників таких технологій, серед них – харківські підприємства
Українські компанії з аеро-космічного кластеру планують запустити виробництво таких двигунів протягом найближчих кількох років, передає Еспресо.
Іонно-плазмовий двигун вдесятеро менший ніж звичайний рідинний ракетний двигун й при цьому спроможний працювати у відкритому космосі десятиліттями. Виготовлення дослідного зразку вже на завершальному етапі.
Цією перспективною українською розробкою вже зацікавилися інвестори з Канади, розповів на виставці “Зброя, безпека, авіасвіт” у Києві керівник інноваційного аеро-космічного кластеру Віктор Попов.
“До цього для виведення супутників на геостаціонарні орбіти використовувалися рідинні двигуни. Але вони важкі, важать тонну. А іонно-плазмовий двигун замість тонни важить 100 кг, отже 1 до 10. Решту 900 кг буде замінено апаратурою”, – зазначив він.
Компанії спочатку вдалося виграти тендер на постачання теплообмінника для супутника франко-італійської компанії. Сума контракту склала 2 млн євро. Раніше така система охолодження використовувалася лише на космічних станціях, а українцям вдалося умістити її у розміри телекомунікаційного супутника.
Тепер ці ж фахівці пропонують іншу розробку – іонно-плазмовий двигун.
“Ми ставимо перед собою завдання реалізувати протягом 5 років (максимум 5, а так завдання стоїть – за 3-4 роки) серійне виробництво іонно-плазмових двигунів в Україні. З цього почнеться доба застосування цілої низки ракетно-електричних двигунів у космосі, я би так сказав”, – наголосив Попов.
Окрім Франції, Італії та Канади, харків’янам вдалося налагодити контакти з Південною Америкою та Південною Кореєю. Для останньої вони виготовлятимуть системи керування вантажних супутників.
Підтримайте проект на Patreon