Залізничний транспорт є найбільш безпечним порівняно з іншими видами транспорту

ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ЗАЛІЗНИЧНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

УКРЗАЛІЗНИЦЯ

ПРЕС-ЦЕНТР

 

вул. Тверська,5, м. Київ-150, МСП 03680, факс: (44) 465-24-39, e-mail: [email protected]

 

 

10.08.2015                                                                                                                   Інформація для ЗМІ

 

Залізничний транспорт є найбільш безпечним порівняно з іншими видами транспорту

 

На залізницях України та підприємствах залізничного транспорту щорічно зменшується кількість транспортних подій. Так, за 7 місяців 2015 року сталося на 24 транспортні події менше, а саме 308, ніж за цей же період минулого року. Залізничники посилюють заходи безпеки відповідно до вимог директив ЄС в умовах втручання сторонніх осіб у роботу залізничного транспорту та зважаючи на бойові дії. Рівень безпеки на залізничному транспорті нині є прийнятним, вважають фахівці.

«Упродовж останніх 8 років з вини персоналу залізниць України не допущено таких тяжких за наслідками транспортних подій, як катастрофи чи аварії. У транспортних подіях за 2014 рік жоден пасажир, персонал залізничного транспорту чи інша уповноважена особа не постраждали. За цими показниками залізничний транспорт загального користування є найбільш безпечним у порівнянні з усіма іншими видами транспорту в Україні – автомобільним, авіаційним, морським та річковим, міським електричним. Крім того, ці показники є одними з найкращих порівняно з країнами СНД та Балтії, а також країнами Європейського Співтовариства», – розповів у інтерв’ю ІА «Інтерфакс-Україна начальник департаменту безпеки Укрзалізниці Володимир Крот.

За його словами, прийнятний рівень безпеки експлуатації забезпечується, незважаючи на значне загальне старіння рухомого складу й об`єктів інфраструктури. Для цього виконуються планово-попереджувальні ремонти та огляди. Також діє багаторівневий контроль якості виконання робіт та фактичного технічного стану об`єктів в експлуатації.

Крім контролю технічного стану рухомого складу й об`єктів інфраструктури, який здійснює кваліфікований персонал, об`єктивну функцію контролю виконує й велика кількість спеціальних технічних засобів безпеки руху, що встановлена на рухомому складі (локомотивах, вагонах, електропоїздах, дизель-поїздах тощо), об`єктах інфраструктури (на коліях, штучних спорудах, пристроях автоматики, телемеханіки, зв`язку, електропостачання), а також на робочих місцях оперативно-диспетчерського персоналу, що здійснює організацію руху поїздів.

За останні десятиріччя майже всі головні колії та стрілочні переводи залізниць України переукладені на залізобетонних шпалах і брусах замість дерев`яних, ланкову стикову колію замінено безстиковими плітями, застосовано новітні високоефективні технології при будівництві та ремонті земляного полотна і штучних споруд. Для діагностики та ремонту колії використовуються абсолютно нові високопродуктивні ремонтно-колійні машини світового рівня.

Також упроваджуються новітні пристрої автоматичного блокування, електричної централізації стрілок і сигналів кращих світових і вітчизняних виробників. Будуються нові та модернізуються існуючі елементи контактної мережі, у тому числі й тягових підстанцій. «Усі ці заходи забезпечують безпеку руху поїздів», – розповів Володимир Крот.

Паралельно з цим Укрзалізницею вживаються заходи щодо вдосконалення законодавства. Зокрема, підготовлено в новій редакції проект Закону України «Про залізничний транспорт України», норми якого вимагатимуть створення системи управління безпекою руху на всіх без винятку залізничних підприємствах незалежно від форми власності. Передбачається обов’язкова сертифікація систем безпеки всіх суб’єктів на ринку залізничних перевезень. «Для підприємств, що мають у своєму володінні залізничну інфраструктуру, буде встановлено обов’язок отримання сертифікату авторизації. А власники локомотивів та рухомого складу не будуть допускатись до колій загального користування без сертифікату безпеки», – повідомив начальник департаменту безпеки Укрзалізниці.

Зараз розробляється та узгоджується з Мінінфраструктури проект нової редакції Класифікатора транспортних подій, який буде відповідати вимогам Директиви № 2004/49/ЄС зі змінами, внесеними до неї Директивою 2014/88 ЄС. Уживаються заходи щодо створення незалежного Органу з технічного розслідування транспортних подій.

«Залізничний транспорт загального користування в Україні є найбільш безпечним, а заходи, що вживаються в процесі реалізації вимог законодавства, дозволять і надалі забезпечити прийнятний рівень безпеки руху», – підкреслив під час інтерв’ю Володимир Крот.

Новини від "То є Львів" в Telegram. Підписуйтесь на наш канал https://t.me/inlvivinua.